خبرگزاری کار ایران

شهردار منطقه سه رشت خبر داد:

اجرای طرح بی‌.‌آر.‌تی در خیابان لاهیجان رشت

شهردار منطقه سه رشت از اجرای طرح بی‌.‌آر.‌تی در خیابان لاهیجان رشت خبر داد و افزود: این طرح در مطالعات نهایی مشاور قرار گرفته و تا پایان سال جاری مطالعات آن به اتمام می‌رسد.

به گزارش ایلنا از رشت، سمیه رستگار در جمع خبرنگاران به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار گفت: خبرنگاران مانند تاریخ‌نویسان هستند و در کنار مورخان می‌توانند در جامعه تأثیرگذار باشند.

وی در ادامه به اجرای طرح بی‌.‌آر.‌تی در خیابان لاهیجان رشت اشاره کرد و افزود: این طرح در مطالعات نهایی مشاور قرار گرفته و تا پایان سال جاری مطالعات آن به اتمام می‌رسد.

شهردار منطقه سه رشت شهردار مرکزی را متولی پروژه مذکور عنوان کرد و بیان داشت: تملک املاک یکی از موارد مهمی بوده که باید در پروژه مذکور انجام شود و نیاز به فازبندی دارد.

شهردار منطقه سه رشت از احداث آب‌نمای موزیکال برکه در پارک ملت این شهر خبر داد و یادآور شد: این آب‌نما با هزینه 3 میلیارد و 600 میلیون تومان احداث می‌شود.

وی باغ زربافی را پروژه وراثی و بسیار بزرگ خواند و تصریح کرد: این پروژه باید از طریق سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی پیگیری شود و تمام مذاکرات با وراث آن در انجام است.

رستگار وضعیت فضای سبز منطقه سه رشت را نسبت به دیگر مناطق بهتر دانست و تصریح کرد: در بودجه شهرداری مرکزی باغ زربافی دیده شده و در اولویت دفتر سرمایه‌گذاری قرار داده شده است.

وی با بیان اینکه امسال علاوه بر بازگشایی مسیرهای پرتردد، پارک بالغ بر 15 هزار متر مربعی در مرز محله کسبخ و آب‌آسیاب رشت احداث می‌شود گفت: احداث این پارک می‌تواند به افزایش سرانه سبز کمک کند.

شهردار منطقه سه رشت درباره تعریض مسیر پرتردد سرچشمه یادآور شد: وسعت تملک اراضی در این منطقه بسیار زیاد بوده و 4 میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه تملک در منطقه سرچشمه است.

رستگار بودجه منطقه سه شهرداری رشت در سال جاری را 43 میلیارد تومان ذکر کرد و بیان داشت: 50 درصد کسری بودجه داریم.

وی مساحت آب‌نمای موزیکال پارک ملت رشت را 5 هزار و 500 متر مربع عنوان کرد و متذکر شد: مناقصه آن انجام می‌شود و آکواریوم و بهره‌برداری بهینه از آن باید از طریق دفتر سرمایه‌گذاری صورت گیرد.

رستگار با بیان اینکه کار ابنیه آب‌نما دو ماه دیگر انجام می‌شود و روال خود را طی می‌کند، گفت: در صورت اتمام کار ابنیه و برنده مناقصه آن، در مدت دو ماه آب‌نما گذاشته می‌شود.

وی بهسازی و پیاده‌روسازی بلوار ولی عصر(عج)، جمع‌آوری آب‌های سطحی، لایروبی، احداث پارک محله‌ای، سرای‌محله و... را از جمله پروژه‌های منطقه سه شهرداری رشت برشمرد.

کد خبر : ۳۹۷۹۶۱