خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان:

جامعه نیازمند توسعه فرهنگ مشارکت اجتماعی است

مدیرکل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: جامعه امروز ما نیازمند توسعه فرهنگ مشارکت اجتماعی است.

به گزارش ایلنا از رشت، یونس رنجکش امروز در جلسه هماهنگی برگزاری همایش استانی تشکل‌های اجتماعی گیلان بیان کرد: برای استفاده بهتر از ظرفیت‌های موجود در جامعه باید بتوانیم با شناخت دقیق توانایی‌ها و توانمندی‌های موجود در کنار نیازهای جامعه هدف در هم‌افزایی و توان‌افزایی بخش‌های مختلف تلاش کنیم.

وی اظهار کرد: در جامعه افراد و تشکل‌های مختلفی حضوردارند که داوطلبانه در پی نقش آفرینی‌های اجتماعی خود هستند اما گاهی به دلیل غفلت از ظرفیت‌های یکدیگر نمی‌توانیم از همه توان ما برای پیشبرد اهداف بهره‌مند شویم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان اضافه کرد: هر میزان دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های اجتماعی به یکدیگر نزدیکتر و از توان و نیاز هم آشنا شوند میزان خدمات دهی به جامعه هدف بهتر خواهد بود.

رنجکش گفت: برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی در زمینه توان‌افزایی تشکل‌های اجتماعی و جلسات هماهنگی بخش‌های دولتی با این تشکل‌ها نقش مهمی در پیشبرد اهداف و استفاده بهینه از ظرفیت‌ها دارد.

به گفته وی، یکی از برنامه‌های مهم در این زمینه برگزاری نشست مشترک سازمان‌های دولتی، ارائه دهنده خدمات اجتماعی با تشکل‌های مردم نهاد است که در قالب همایش استانی قرار است به میزبانی کمیته امداد استان گیلان برگزار شود.

مدیرکل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان هدف از برگزاری این همایش را که در سال اقتصاد مقاوتی، اقدام و عمل با عنوان نقش تشکل‌های اجتماعی در اقتصاد مقاومتی شهریور ماه امسال برگزار می‌شود آشنایی نهادهای حمایتی دولتی و خصوصی با یکدیگر و مشارکت آنان در اجرای طرح‌های اجتماعی است.

رنجکش یادآور شد: این‌گونه همایش‌ها در آشنایی مخاطبان جامعه هدف نقش مهمی دارد و می‌تواند در پیشبرد اهداف بسیار موثر باشد.

کد خبر : ۳۹۹۶۳۸