خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان خبرداد:

افتتاح بیش از هزار و 187 پروژه همزمان با هفته دولت در گیلان

استاندار گیلان با اشاره به اینکه بیش از هزار و 187 پروژه عمرانی، تولیدی، صنعتی و کشاورزی با اعتبار بالغ بر هزار 423 میلیارد تومان افتتاح می‌شود گفت: اعتبار این پروژه‌ها نسبت به سال گذشته 308 میلیارد تومان معادل 28 درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایلنا از رشت و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان، محمدعلی نجفی در همایش نشست بانوان فرهیخته و برگزیده با حضور معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده که در سالن  غدیر استانداری برگزار شد با بیان اینکه افتخار ما این است الگوی جامعه‌ زنان ما حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) است  بیان کرد: کشوری که نظامش بر پایه‌ دین مبین اسلام استوار است باید از اندیشه‌ی والای پیامبر عظیم الشأن اسلام (ص) در بهره‌مندی از ظرفیت زنان در جامعه  بیشتر الگو بگیریم.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه در بعضی از  جلسات شهرستانی و استانی از جای خالی بانوان فرهیخته و فعال استان در بخش‌های مختلف بویژه مدیریتی  رنج می‌‌برم گفت: چه زیباست  که در جلسات و شوراهای مختلف استانی حضور جامعه‌ی زنان از بخش‌های مختلف بیشتر و فعال‌تر باشد.

استاندار گیلان افزود: حضور بیش از 60 درصدی دختران و زنان در آزمون های سراسری  برای ما یک فرصت است و آینده‌ی این بخش بسیار روشن است.

وی به حضور فعال زنان در رسانه‌ها نیز اشاره و خاطرنشان کرد: انتخاب 4 نفر از اعضاء خانه مطبوعات استان از میان بانوان که یک جایگاه تخصصی و با اندیشه‌های مختلف است بسیار مایه‌ افتخار است.

نجفی با بیان اینکه به انتصاب بانوان توانمند در  مناصب مختلف افتخار می‌کنم گفت: اگر این انتصابات به خاطر دلسوزی و ترحم باشد اصلاً صحیح نسیت بلکه به واسطه‌ توانمندی‌های اشخاص انجام می‌پذیرد.

وی افزود: توانمندسازی زنان و نقش تعیین کننده آن در توسعه پایدار از جمله موضوعاتی است که در حال حاضر از نظر تئوری و کاربردی باید بدان توجه شود و آینده حوزه زنان روشن تر است.

نجفی با بیان اینکه زنان نقش عظیمی در فرهنگ سازی جامعه و خانواده ها ایفا می‌کنند، اضافه کرد: نقش زنان در خانواده ها، پرورش فرزندان، محیط زیست، بهره برداری از منابع و صرفه جویی در انرژی با محوریت اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل به خوبی مشهود است.

وی با اشاره به اینکه تحقق برنامه‌های اقتصاد مقاومتی بدون حضور فعال زنان شکل نمی‌گیرد افزود: اگر در توسعه‌ی پایدار اندیشه‌ها و بخش‌های مختلفی که در جامعه زنان وجود دارد را نهادینه نکنیم قطعاً به نتیجه نخواهیم رسید.

نماینده عالی دولت در گیلان به رشد چشمگیر استان در بخش جمع آوری، ساماندهی و تفکیک زباله و کمپوست اشاره کرد و گفت : اگر محیط زیست در اندیشه و فرهنگ ما شکل نگیرد با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی با بیان اینکه از حضور یک یا 2 وزیر زن و یا عضویت در دولت استقبال می‌شود افزود: اگر این انگیزه در تمامی دولت‌ها شکل نگیرد با تغییر دولت‌ها این نگرش امکان تغییر خواهد داشت.

وی به قرار گرفتن در آستانه‌ هفته‌ دولت اشاره کرد و گفت: دولت یازدهم به اذعان بسیاری از بزرگان کشور جزوء مظلوم ترین دولت‌های بعد از انقلاب است.

نجفی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در سخت‌ترین شرایط شروع به کار کرد افزود: دولت در ابتدا با تورم 43 درصد، رشد اقتصادی منفی 6.8 درصد، وضعیت نامناسب بهداشت و درمان کشورو قطعنامه‌های صادره تحت فصل هفتم شورای امنیت و کاهش تولید نفت مواجه بود.

وی با اشاره به اینکه بیشترین درآمدهای کشور پس از انقلاب را در دولت نهم و دهم داریم گفت : در بدو ورودم به استان ذخیره گندم استان بین 4 تا 7 روز بوده است.

نماینده عالی دولت در گیلان به نگرانی‌های موجود در بین مردم کشور براساس مشکلات بوجود آمده در دولت نهم و دهم اشاره و خاطرنشان کرد: در این شرایط سخت دولت یازدهم با ارائه طرح تحول سلامت ضمن عدم دریافت مبلغ از بیماران در بدو پذیرش در هنگام ترخیص از روستائیان 3 درصد و از افراد شهری 6 درصد هزینه‌ها را دریافت می‌کند.

وی به موفقیت دولت و وزارت خارجه در امور بین الملل، مسائل مربوط به انرژی هسته‌ای و پیروزی برجام اشاره کرد و افزود: علیرغم کارشکنی‌های استکبار و کشورهای غربی توفیق خوبی حاصل شد.

استاندار گیلان با بیان اینکه اگر روند گذشته ادامه پیدا می‌کرد تولید نفت ما به 200 هزار بشکه هم می‌رسید گفت: امروز صادرات نفت ما بین 2.2 تا 2.4 میلیون بشکه افزایش پیدا کرده که از پیروزی‌های برجام است.

وی به رشد تراکنش‌های مالی و تحرکات ترانزیتی اشاره و تصریح کرد: پس از 44 سال صادرات کشور از میزان واردات پیشی گرفته است.

وی افزود: برنامه‌ دولت در سال جاری این است که 10 میلیارد دلار صادرات را نسبت به واردات افزایش دهد.

نجفی خاطر نشان کرد: اینها توفیق دولت است که برخی‌ها نمی‌خواهند بپذیرند.

وی به توفیق حاصله در استان در دولت تدبیر و امید نیز اشاره کرد و افزود: کاهش نرخ بیکاری از 15.6 به 11 درصد و نیز مشارکت‌های اقتصادی جوامع مختلف گویای روند مثبت و درخشان برای آینده‌ی گیلان است.

نماینده عالی دولت در گیلان گفت: امیدواریم این تحولات به نفع مردم فهیم گیلان و جامعه زنان شکل بگیرد.

وی به افتتاح بیش از هزار و 187 پروژه در هفته دولت امسال اشاره و تصریح کرد: این پروژه‌ها در بخش‌های عمرانی، صنعتی، تولیدی و کشاورزی است که هزینه‌ای بالغ بر هزار و 423 میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

استاندار گیلان افزود: این پروژه‌ها نسبت به سال گذشته 308 میلیارد تومان معادل 28 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته و اکثراً توسط بخش خصوصی تحقق یافته است.

نجفی افتتاح این پروژه‌ها را در شرایط سخت مالی  که به اذعان بسیاری سخت‌تر از روزهای جنگ بوده ، دانست.

کد خبر : ۴۰۱۹۶۶