خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرودگاه سردار جنگل رشت عنوان کرد:

نداشتن گواهینامه فرودگاهی، علت عدم ترغیب شرکت‌های هواپیمایی خارجی برای پرواز به رشت

مدیرکل فرودگاه سردار جنگل رشت گفت:یکی از دلایل عدم ترغیب شرکت‌های هواپیمایی خارجی به فرودگاه سردار جنگل رشت،نداشتن گواهینامه فرودگاهی دراین فرودگاه است.

به گزارش ایلنا از رشت، غلامرضا کریم آقایی در جلسه کارگروه تدوین سند برنامه ششم توسعه که ظهر امروز در اداره کل فرودگاه گیلان برگزار شد،بابیان اینکه تملک 160 هکتار از اراضی اطراف فرودگاه رشت باید توسط دولت و با تعریف ردیف اعتباری در برنامه ششم توسعه صورت بگیرد خاطرنشان کرد:شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با توجه به ماهیت عملکردی درآمد و هزینه ای امکان خرید اراضی جهت توسعه را ندارد.

مدیرکل فرودگاه سردار جنگل رشت گفت: یکی از دلایل عدم ترغیب شرکت‌های هواپیمایی خارجی جهت برقراری پرواز به فرودگاه  سردار جنگل رشت،نداشتن گواهینامه فرودگاهی در فرودگاه سردار جنگل رشت است.

وی افزود:اخذ این گواهینامه مستلزم داشتن شرایطی است که متاسفانه در فرودگاه سردار جنگل وجود ندارد و باید با یک برنامه ریزی صحیح این امر محقق گردد تا جهت ترغیب پروازهای خارجی در فرودگاه سردار جنگل اقدام شود.

وی گفت: طول باند فرودگاه سردار جنگل رشت 2900 متر است و این درحالی است که باید طول این باند را 3500 متر برسانیم، لذا اینها بخشی از دلایل عدم موفقیت در دریافت گواهینامه فرودگاهی محسوب شده است که امیدواریم با کمک دولت و توجه مسئولان استانی مرتفع گردد .

کریم آقایی تصریح کرد:فرودگاه رشت جزء کوچکترین فرودگاه‌های کشور است که با داشتن زمینی به مساحت 220 هکتار در زمره فرودگاه های کوچک به شمار می‌رود.

کد خبر : ۴۰۲۵۰۷