خبرگزاری کار ایران

استاد حوزه و دانشگاه:

آسیب‌های رسانه‌ای دلیل دور شدن جوانان و نوجوانان از نماز است

استاد مرکز تخصصی نماز یکی از دلایلی را که باعث دور شدن دانش‌آموزان به‌خصوص در سنین نوجوانی و جوانی از نماز می‌شود آسیب‌های رسانه‌ای عنوان کرد و گفت: مدیران باید توجه کنند که سواد رسانه‌ای دانش‌آموزان را بالا ببرند.

به گزارش ایلنا از رشت، دوره آموزش نماز به فرزندان  با حضور حجت الاسلام و المسلمین دیانت  و جمعی از قضات دادگستری استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدرضا دیانت، استاد مرکز تخصصی نماز در این نشست  با اشاره به جایگاه و اهمیت نماز تصریح کرد: برای شناخت جایگاه نماز و میزان اهمیت آن باید در وهله اول آگاهی، علاقه، اراده و عملکرد داشته باشیم.

این استاد حوزه و دانشگاه  با بیان اینکه تا نماز و فرهنگ نماز اصلاح نشود انسان از بعد معنوی رشد نمی‌کند ادامه داد: را‌هکارهای جذب دانش‌آموزان به نماز در مدارس باید مورد بررسی قرار گیرد و گام اول اینکه معلمان باید نسبت به جایگاه خود واقف باشند چرا که رفتار و کردار معلم در مدرسه می‌تواند در جذب دانش‌آموزان اثرگذار باشد.

وی  اظهار کرد: برای جذب دانش‌آموزان به نماز باید چهار مؤلفه مربی، مخاطب، محتوا و مهارت را شناخت و مربیان باید نسبت به این مهم دغدغه داشته، دلسوز، باسواد و باسلیقه باشند.

حجت‌الاسلام دیانت خاطر نشان کرد: مربیان باید در وهله اول خود نماز را بشناسند چرا که وقتی به ابعاد نماز شناخت لازم و کافی را داشته باشند می‌توانند آن را به راحتی به دانش‌آموز منتقل و معرفی نمایند.

وی در ادامه اظهار داشت: ضریب یادگیری دانش‌آموز از سنین یک تا 12 سالگی بسیار بالاست باید از این سن نهایت استفاده را در ارائه آموزش به فرزندان داشت، بهترین راه دعوت به نماز دانش‌آموزان در این سنین ابراز محبت است همچنین دانش‌آموز در این سن درک و فهم درستی از نماز ندارد و بهترین کار این است که داستان‌های نماز از علماء و شهدا را برای تفهیم بهتر نمازبرای آنها تعریف کنیم.

دیانت یکی از دلایلی را که باعث دور شدن دانش‌آموزان به‌خصوص در سنین نوجوانی و جوانی از نماز می‌شود آسیب‌های رسانه‌ای عنوان کرد که در حال افزایش است و افزود: مدیران باید توجه کنند که سواد رسانه‌ای دانش‌آموزان را بالا ببرند.

کد خبر : ۴۰۴۸۸۷