خبرگزاری کار ایران

برای اولین بار در گیلان؛

موافقت تاسیس آزمایشگاه‌های مجاز کنترل‌ مواد اولیه برای دانشگاه‌آزاد لاهیجان صادر شد

asdasd
کد خبر : ۴۰۸۶۶۱

برای اولین بار در گیلان موافقت اصولی تاسیس و بهربرداری آزمایشگاه‌های همکار و مجاز کنترل مواد اولیه توسط سازمان غذا و دارو برای دانشگاه‌آزاد اسلامی واحد لاهیجان صادر شد.

به گزارش ایلنا از لاهیجان، برای اولین بار در گیلان موافقت اصولی تاسیس و بهربرداری آزمایشگاه های همکار و مجاز کنترل مواد اولیه توسط سازمان غذا و دارو برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان صادر شد.

به دنبال به عضویت در آمدن مجموعه آزمایشگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان برای نخستین بار در گیلان در شبکه راهبردی ریاست‌جمهوری و نیز اخذ مجوز استاندار کنسرو مواد غذایی از موسسه استاندارد ایران، برای اولین بار در گیلان موافقت اصولی تاسیس و بهربرداری آزمایشگاه های همکار و مجاز کنترل مواد اولیه فرآورده‌های خوردنی، آشامیدنی، آرایشی بهداشتی، دارویی، بیولوژی و تجهیزات و ملزومات پزشکی توسط سازمان غذا و دارو زیر مجموعه وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی برای دانشگاه‌آزاد اسلامی واحد لاهیجان صادر شد.

 سهراب کرد رستمی ریاست دانشگاه آزاد واحد لاهیجان با اشاره به اهمیت و ارزش این دستاورد ارزنده پژوهشی، اظهار کرد: به درخواست دانشگاه‌آزاد واحد لاهیجان در پنجاه و پنجمین کمیته بررسی و تائید صلاحیت آزمایشگاه‌های همکار و مجاز با ایجاد آزمایشگاه‌های مجاز با دامنه عملکرد آزمایشگاه کنترل مواد فرآورده‌های خوردنی و آشامیدنی، آزمایشگاه تخصصی میکروبیولوژی، آزمایشگاه سموم و آلاینده ها و پسماندها از سوی سازمان غذا و دارو موافقت اصولی به عمل آمد.

وی افزود: دامنه عملکرد آزمایشگاه‌های کنترل مواد فرآورده‌های خوردنی و آشامیدنی شامل دامنه عملکرد آزمون‌های فیزیکی، شیمیایی، میکروبیولوژی کمپوست، کنسرو، غلات و حبوبات و فرآورده‌های آن شامل نوشیدنی دم‌کردنی و آب‌معدنی، همچنین در بخش آزمایشگاه‌های تخصصی میکروبیولوژی شامل دامنه عملکرد مواد فرآورده‌های غذایی، آرایشی بهداشتی و در بخش آزمایشگاه کنترل سموم و آلاینده‌های پسماندها شامل دامنه عملکرد فلزات سنگین در مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی است.

رئیس دانشگاه‌آزاد شهرستان لاهیجان در پایان از پیگیری‌ها و تلاش‌های موثر حوزه معاونت پژوهش و فناوری واحد و سایر همکاران این حوزه به جهت اینکه برای اولین بار در حوزه پژوهشی موفق به کسب این موفقیت ارشمند شدند،تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز