خبرگزاری کار ایران

شهردار کلانشهر رشت خبر داد:

اجرای نمایش بزرگ فصل شیدایی در شهر رشت

همزمان با آخرین روزهای تابستان نمایش بزرگ فصل شیدایی بانگاه معنوی و در محوریت مذهب و رویدادها در شهر رشت با مشارکت سپاه قدس گیلان، شهرداری رشت، قرارگاه خاتم‌الاوصیاء گیلان و دیگر ادارات و سازمان‌های گیلان به اجرا درخواهد آمد.

به گزارش ایلنا از رشت، سید محمدعلی ثابت‌قدم در حاشیه بازدید از پروژه عملیات آماده‌سازی مکانی برای اجرای نمایش فصل شیدایی اظهار داشت: این برنامه یک رویکرد  معنوی در حوزه‌های تاریخ زندگی بشر با نگاه ویژه بر محوریت مذهب و براساس رویدادهایی است درطول تکامل انسان در تاریخ به وقوع پیوسته است..

شهردار رشت با تاکید بر ضرورت آماده‌سازی به یک محدوده جغرافیایی مشابه به مکان‌های وقوع  رویداد تاریخی خاطرنشان کرد: این کار فرهنگی با مشارکت شهرداری و سپاه از ۲۲ شهریور تا ۲ مهر با پوشش بالغ بر ۲۰۰۰۰ نفر   به اجرا در خواهد آمد.

وی نهادینه کردن فعالیت‌ها و توسعه فضاهای  فرهنگی  را از اهداف اجرای این نمایش خواند و گفت: شهرداری با انجام کارهای عمرانی، راهسازی و انجام فعالیت‌هایی چون امورات تبلیغی فرهنگی و کارهای پشتیبانی از جمله اسکان مدعوان و مجریان امر به عهده شهرداری و سازمان‌های مجموعه مدیریت شهری رشت  است.

ثابت قدم درباره اقدامات شهرداری در اجرای نمایش بزرگ فصل شیدایی گفت:مجموعه مدیریت شهری رشت با فعالیت‌هایی چون نظیر چاپ پوستر،بروشور، بلیط، بنر و...، در راستای اجرای تبلیغات محیطی، همکاری جهت خاک ریزی سالن نمایش جاده و پارکینگ و... تمهید ۴ عدد کیوسک در چهار طرف پیاده‌راه فرهنگی جهت رزرو بلیط  و ارائه کارت ورود به شهروندان، وسایر حمایت‌های مالی و معنوی گام هایی در اجرای این نمایش بزرگ برداشته است.

سرهنگ باباپور معاون اجرایی سپاه در خصوص برنامه فصل شیدایی گفت: این برنامه با کمک شهرداری،  صداو سیما و موسسه فرهنگی خاتم الاوصیا در مکان پارک موزه دفاع مقدس و دهکده مقاومت در زمینی به مساحت ۳۴ هکتار به اجرا در خواهد آمد.

معاون اجرایی سپاه با بیان اینکه پیام امام(ره) به دنیا دفاع از مستضعفان، دینداری و اسلام بود، افزود: این موضوع دشمنان را به هراس انداخت و با فروپاشی شوروی سابق تمام دنیا احساس می‌کردند که قرار است دنیا به قطب تک بعدی آمریکا تبدیل شود.

سرهنگ بایرامی معاون هماهنگ ‌کننده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه طی این سال‌ها آمریکا و همدستانش کوشیدند تا علیه ایران اسلامی هرگونه تقابلی را انجام دهند، تصریح کرد: تحریم‌های اقتصادی، جنگ تحمیلی، شبیخون فرهنگی از جمله آنها است.

وی با اشاره به اینکه در جهان ۲۰ هزار شبکه ماهواره فعال وجود دارد، ادامه داد: ۳۰۰ ماهواره تلویزیونی فعال بوده که ۱۱۶ ماهواره روی ایران برنامه پخش می‌کند.

بایرامی با اشاره به ۱۶۰ کانال فارسی زبان و ۳۸۰ کانال موسیقی فعال در جهان خاطرنشان کرد: ۸۰ شبکه مد و لباس نیز وجود دارد و دشمن از تمام ابزار خود برای درهم کوبیدن فرهنگ و داشته‌های ما در حال استفاده است.

این مسؤول با اشاره به اینکه دشمن قصد نابودی عناصر تشکیل دهنده هویت ما از جمله سرزمین، قومیت، ارزش‌ها، دین، میراث، اسطوره‌ها و ... را دارد، تصریح کرد: همه اینها عناصر تشکیل‌دهنده هویت ملی‌ ایرانی بوده که توسط دشمن مورد تهاجم قرار گرفته است.

بایرامی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب جهاد در حوزه  فرهنگ را غریبانه دنبال می‌کنند، خاطرنشان کرد: رهبری بارها فرمودند کار فرهنگی در کشور مناسب با پیشرفت و ریشه دواندن انقلاب در جامعه نیست.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس با اشاره به تجربه نخست استان گیلان در اجرای چنین نمایشی خاطرنشان کرد: در استان گیلان رزمایش هایی به طور خاص برگزار می شد اما این نمایش با ۱۱ کارکتر در نقاط حساس و حیاتی شیعه  در طول تاریخ از ز مان هبوط آدم تا دفاع مقدس و منجی عالم بشریت و حتی جبهه جهانی مقاومت اسلامی وصل خواهد شد.

نمایش فصل شیدایی هرشب میزبان ۱۰ هزار نفر خواهد بود،رحمانی دبیر اجرایی نمایش فصل شیدایی اذعان داشت: این نمایش تاریخ و رویدادهایی از هبوط آدم و خلقت آفرینش تا بزنگاههای تاریخ شیعه را با مردم رشت در میان خواهد گذاشت.

دبیر اجرایی نمایش فصل شیدایی با تاکید بر اینکه نمایش فصل شیدایی هرشب میزبان ۱۰ هزار نفر خواهد بود، گفت: کار لجستیک این کارگاه بسیار بزرگ و عظیم بوده، و از آنجایی که این پروژه در در فضای جلگه ای قرار دارد برای ایجاد و تجهیز خاکریز نیازمند  چند هزار کامیون شن و ماسه  بودیم که با هماهنگی و همراهی  ادارات راه و شهرسازی استان و به خصوص  شهرداری رشت تامین شد.

کد خبر : ۴۰۸۹۰۹