خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان مطرح کرد:

توسعه اقتصادی گیلان در گرو پایه‌گذاری صنایع پیشرفته و دانش‌بنیان است

asdasd
کد خبر : ۴۱۰۲۴۳

استاندار گیلان گفت: توسعه و تدوام رشد اقتصادی گیلان در گرو پایه گذاری صنایع پیشرفته و دانش‌بنیان است.

به گزارش ایلنا از رشت و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان،  محمد علی نجفی در پیامی که شامگاه دوشنبه توسط مدیرکل فناوری اطلاعات گیلان در مراسم افتتاحیه نمایشگاه الکامپ در منطقه آزاد انزلی قرائت شد، اظهار کرد: نمایشگاه الکامپ به عنوان یکی از نمایشگاه‌های تخصصی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مکانی مناسب برای نمایش توانمندی‌های نخبگان جوان مان در حوزه ICT به عموم مردم است.

وی افزود: توسعه و تدوام رشد اقتصادی گیلان در گرو پایه گذاری صنایع پیشرفته و دانش بنیان است.

نجفی تاکید کرد: طرح‌های ابتکاری و خلاقیت‌های بدیع این حوزه می‌تواند یاریگر ما در تولید ثروت ، ایجاد اشتغال و پیشرفت استان باشد. 

استاندار خاطرنشان کرد: تحقق دولت الکترونیک بعنوان یکی از مهمترین برنامه های دولت تدبیر و امید، با کمک شرکت‌های خصوصی و دانش بنیان، خصوصا در تولید محتوا و ارایه خدمات الکترونیک محقق می شود.

وی با اظهار قدردانی از اهتمام و تلاش‌های دست اندارکاران برگزاری این نمایشگاه و شرکت کنندگان آن گفت: با وجود نخبگان جوان گیلانی، این دیار سربلند آینده روشنی خواهد داشت.

دهمین نمایشگاه الکامپ (الکترونیک و کامپیوتر) استان گیلان درقالب 50 غرفه و با حضور شرکت‌های کامپیوتری، خدمات اینترنتی ، سیستم های اداری، سیستم های امنیتی تصویری و تجهیزات فروشگاهی با هدف نمایش و عرضه مستقیم دستاوردهای بخش خصوصی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان به شرکت‌ها و نهادهای دولتی و کارخانجات بخش خصوصی شامگاه دوشنبه 22 شهریور در محل دائمی نمایشگاه های منطقه آزاد انزلی افتتاح و تا 26 شهریور از ساعت 16 الی 22 برای عموم مردم قابل بازدید است.

معافیت مالیاتی 20 ساله از تاریخ بهره برداری انواع فعالیت های اقتصادی ، آزادی کامل ورود و خروج سرمایه، آزادی مشارکت سرمایه گذار خارجی تا سقف 100 درصد و معافیت گمرکی برای ورود مواد اولیه ، قطعات و ماشین آلات مورد نیاز کارخانه ها ، فعالیت بورس کالای منطقه ، اجرای کالای همراه مسافر و اعمال قانون ارزش افزوده برای کالاهای ساخته شده در منطقه آزاد به داخل کشور از مهمترین مزایای ثبت شرکت و فعالیت اقتصادی تولیدی در منطقه آزاد انزلی است. 

قرار گرفتن در مسیر کریدور بین‌المللی شمال- جنوب، دارابودن موقعیت ویژه در زمینه ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر ، همجواری با بنادر آستراخان و لاگان در روسیه، کراسنودسک در ترکمنستان ، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان، دسترسی از طریق راه‌های مناسب، به بازارهای مصرف کشورهای CIS ، نزدیکی به فرودگاه بین المللی رشت از جمله مزایای منطقه آزاد انزلی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز