خبرگزاری کار ایران

شهردار رشت:

حل خلاءهای دانش فنی با تهیه بانک اطلاعاتی از شرکت‌های مهندسی مشاور در گیلان

شهردار رشت گفت: با تهیه یک بانک اطلاعاتی منسجم از شرکت‌های مهندسان مشاور فعال در استان گیلان، خلاءهای موجود در حوزه دانش فنی استان برطرف می‌شود.

شهردار رشت گفت: با تهیه یک بانک اطلاعاتی منسجم از شرکت‌های مهندسان مشاور فعال در استان ضمن شناسایی خلاءهای موجود در حوزه دانش فنی استان می‌توان گامی مهم در جهت مرتفع نمودن مشکلات و موانع موجود گام برداشت.

به گزارش ایلنا از رشت، سید محمدعلی ثابت قدم در  نشست هم اندیشی با مدیرعامل شرکت مهندسان مشاور آباد و رئیس جامعه مهندسان مشاور استان گیلان ضمن بیان مقدمه‌ای از تاریخچه فعالیت شرکت‌های مهندسان مشاور اظهار کرد: باتوجه به حجم بالای فارغ التحصیلان رشته‌های فنی, مهندسی در استان و عدم تناسب آن با میزان پروژه‌های عمرانی موجود در استان سبب خروج و مهاجرت نیروهای تحصیل‌کرده به استان‌های هم‌جوار و دیگر استان‌های کشور شده است.

شهردار رشت با اشاره به ضرورت تهیه ساختار ارزیابی کیفی جهت انتخاب مهندسیان مشاور در پروژه‌های عمرانی تصریح کرد: با تهیه یک بانک اطلاعاتی منسجم از شرکت‌های مهندسان مشاور فعال در استان ضمن شناسایی خلاءهای موجود در حوزه دانش فنی استان می‌توان گامی مهم در جهت حل مشکلات و موانع موجود گام برداشت.

 نوروزی معاون شهرسازی شهرداری رشت با ارائه گوشه‌ای از فعالیت‌های مشترک شهرداری و مهندسان مشاور بومی استان اظهار کرد: درحوزه شهرسازی و در راستای اجرای پروژه‌های عمرانی این معاونت  در صورت وجود دانش فنی در استان از مشاوران بومی و در غیر این صورت از مشاوران غیر بومی استفاده خواهد کرد.

 جمشیدپور معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری رشت در سخنانی بیان داشت: شهرداری رشت در حوزه  عمرانی سعی کرده تا مشاوران بومی استفاده کرد اما در حوزه حمل و نقل و ترافیک به جهت کمبود دانش فنی از مشاوران غیر بومی استفاده می‌کند.

پس از آن ساسانیان به نمایندگی از مهندسان مشاور استان ضمن تقدیر از حمایت‌های شهردار رشت در تسریع اجرای پروژه‌ها و فعالیت‌های اخیر به ارائه گزارشی از خدمات فنی انجام شده توسط جامعه مهندسان مشاور گیلان پرداخت و تصریح کرد: جامعه مهندسان مشاور گیلان آمادگی کامل خود را در اجرای پروژه‌های اعلام می‌دارد.

کد خبر : ۴۱۰۲۹۹