خبرگزاری کار ایران

امام جمعه فومن مطرح کرد:

الگوپذیری از فرهنگ غرب می‌تواند زمینه‌های طلاق را فراهم کند

کد خبر : ۴۱۰۶۰۸

امام جمعه فومن گفت: الگوپذیری از فرهنگ غرب به سبب تناسب نداشتن با فرهنگ اسلامی، می‌تواند زمینه های طلاق و جدایی را فراهم کند.

به گزارش ایلنا از رشت، حجت الاسلام سید محمد حسن صفوی در اجتماع زوج‌های فرهنگی فعال و جمعی از مسئولان آستارا در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان گفت: زن در کانون خانواده جایگاه رفیع و ارزشمندی دارد و الگوگیری از سیره و روش زندگانی ائمه اطهار(ع)، ایمان، صبر و ایستادگی در برابر مشکلات را در انسان‌ها تقویت می‌کند. 

امام‌جمعه فومن افزود: ازدواج و تشکیل خانواده می‌تواند زمینه آرامش روحی را برای انسان فراهم کند و خانواده همان بهشت جاودانی است که می‌تواند زمینه ساز سعادت دنیوی و اخروی باشد.

وی گفت: سعادت جامعه‌اسلامی در گرو سلامت خانواده است و خانواده بنای محکمی است که اگر سست شود و اعتبارش را از دست دهد، جامعه به سمت تزلزل و تباهی خواهد رفت.

حجت الاسلام صفوی ادامه داد: همسران باید با عناوین شایسته ای همدیگر را مورد خطاب قرار دهند و نحوه رفتار آنها در زندگی مشترک، الگویی سالم برای فرزندان و آینده سازان جامعه باشد.

وی واسطه شدن برای امر ازدواج را در دین اسلام اقدامی بسیار ارزشمند خواند و با اشاره به نقش ازدواج سالم و پایدار در سلامت جامعه، بر ترویج زندگانی مشترک بر اساس عقل و ایمان تاکید کرد. 

صفوی اظهار کرد: آیات قرآن کریم به انسان‌ها درس زندگی می‌دهد و از آنجایی که ریشه بسیاری از مشکلات خانواده‌ها در دوری از آموزه‌های دینی و معنوی است، باید آداب زندگی و مهارت‌های فرزند پروری و موارد تربیتی را از قرآن و احکام اسلامی فرا بگیریم.

وی بیان کرد: خداوند تمام موجودات را به صورت زوج آفریده است و مقدس‌ترین کانون در شریعت اسلام خانواده است .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز