خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر لاهیجان:

آیین افتتاحیه رویداد فرهنگی و اقتصادی روز لاهیجان آغاز شد

آیین افتتاحیه رویداد فرهنگی و اقتصادی روز لاهیجان آغاز شد.

به گزارش ایلنا از لاهیجان، آیین افتتاحیه رویداد فرهنگی و اقتصادی روز لاهیجان در سالن هنرمندان تهران آغاز شد.

در این مراسم حسینعلی خدایگانی رئیس شورای شهر لاهیجان گفت: با توجه به فرهنگ فاخر، تاریخ کهن ، وجود شخصیت‌های بزرگ فرهنگی، فلسفی، ادبی، علمی و سیاسی؛ بزرگداشت لاهیجان؛ بزرگداشت فرهنگ، خرد و اندیشه است.

وی گفت: لاهیجان، شهر چای و ابریشم با پیشینه‌ای غنی و با دارا بودن تاریخی کهن و  جاذبه‌های گردشگری طبیعی، آیین‌ها و مراسم خاص سنتی مذهبی و وجود نویسندگان، شاعران، هنرمندان و عالمان مذهبی و ده‌ها دلیل دیگر ابتدا از سوی مردم به عنوان عروس شهرهای شمال و  از سوی دولت به عنوان شهر نمونه گردشگری طبیعی و تاریخی ایران نامگذاری شده است.

وی افزود: لاهیجان از نظر سابقه شهری قدمت زیادی دارد و قبل از رشت، مرکز ایالت گیلان بوده است. موقعیت اقتصادی این شهر نیز بسیار حائز اهمیت بوده، زیرا لاهیجان به دلیل موقعیت طبیعی و خاصش از نظر اقتصادی، منطقه‌ای کشاورزیـ صنعتی است. مرکز کشت چای ایران، مرکز پرورش کرم ابریشم و تولید پارچه‌های ابریشمی بوده است.

خدایگانی از لاهیجان بعنوان یکی از بزرگترین مراکز علمی و دانشگاهی کشور یاد کرد و افزود : در حال حاضر بیش از  ۱۲هزار دانشجو در واحدهای دانشگاهی این شهر  مشغول به تحصیل هستند و ورود این میزان دانشجو از اقصی نقاط کشور یک امتیاز ویژه برای لاهیجان محسوب می‌شود.

رئیس شورای شهر لاهیجان گفت: لاهیجان  همواره یکی از انتخاب‌های همیشگی گردشگران داخلی و خارجی برای بازدید بوده و جزو ۲۰ مقصد اصلی گردشگری ایران محسوب می‌شود و سالانه پذیرای میلیون‌ها گردشگر است.

وی افزود: در حال حاضر شهر لاهیجان از نظر تعداد گردشگران داخلی و خارجی و همچنین میزان اقامت ، رتبه  بالایی را در سطح کشور دارد و با توجه به یکدلی که بین مسئولان لاهیجان و استان وجود دارد، در صدد هستیم  با افزایش ظرفیت در بخش گردشگری این رتبه را ارتقا دهیم.

خدایگانی گفت: با توجه به پتانسیل‌های بسیار خوب لاهیجان در حوزه  صنعت گردشگری، پروژه‌های مختلف و برنامه‌های ویژه‌ای توسط مدیریت شهری لاهیجان تعریف شده است و فضا و امکانات فراهم است تا عزیزان سرمایه‌گذار با خاطری مطمئن از بازدهی سرمایه‌گذاری خود به این شهر ورود کنند.

وی از بام سبز و مجموعه توریستی،تفریحی۱۵هکتاری حاجی آباد لاهیجان، فرصتی بی‌نظیر برای سرمایه‌گذاران نام برد.

کد خبر : ۴۱۰۹۴۷