خبرگزاری کار ایران

یونس رنجکش مطرح کرد:

خروج تشکل‌های اجتماعی از رکود و بی‌اعتمادی از کارکردهای مهم دولت تدبیر و امید است

asdasd
کد خبر : ۴۱۱۳۷۵

مدیرکل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: خروج تشکل های اجتماعی از رکورد و بی‌اعتمادی از کارکردهای مهم دولت تدبیر و امید است.

به گزارش ایلنا از رشت، یونس رنجکش در نشست معرفی برنامه‌های برخی سازمان‌های مردم نهاد گیلان با حضور معاون سازمان‌های مردم نهاد وزارت کشور بیان کرد: شناخت از ظرفیت این سازمان‌ها و اعتقاد به کارکرد و نقش اثربخش آنها در فرایند توسعه رویکردی است که دولت در سه سال اخیر داشته است.

وی یادآور شد: هر چند که تا رسیدن به شناخت کافی از این ظرفیت ها و بهره مندی کامل از آنها فاصله بسیاری داریم اما رویکرد جدید دولت تدبیر و امید و وزارت کشور در ایجاد اعتماد و فرصت سازی برای بروز بیشتر این تشکل ها در جامعه نقطه عطفی در حیات تشکل های اجتماعی است.

وی گفت: در این دولت تلاش می‌شود تا با ارائه برنامه‌های مناسب از حضور بیشتر و هدفمند این سازمان‌ها در پیشگیری از آسیب ها و بسترهای توسعه اجتماعی استفاده می شود.

وی توانمندسازی این تشکل ها را از مهمترین اقداماتی خواند که در چارچوب برنامه ای وزارت کشور نهفته است و این برنامه ها نقش مهمی در پویایی و باورمندکردن فرهنگ مشارکت های اجتماعی دارد.

رنجکش ضمن تشکر از همراهی سازمان‌های مردم نهاد استان در اجرای طرح ها و برنامه های مختلف در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی یادآور شد: با این همراهی و همگرایی زمینه های خوبی برای مشارکت‌های اجتماعی در استان ایجاد شده است.

وی همچنین یادآور شد: با توجه به این ظرفیت‌ها دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند بخش مهمی از فعالیت های خود را به تشکل های اجتماعی واسپاری کنند.

مشکینی مشاور وزیر و معاون سازمان‌های مردم نهاد مرکز اجتماعی وزارت کشور نیز در این جلسه ضمن ابراز خوشحالی از حضور در جمع فعالان اجتماعی استان گیلان و تقدیر از اداره کل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری در ایجاد بسترهای مناسب همکاری و همگرایی با این تشکل ها گفت: فعالیت های انجام گرفته در استان قابل تقدیر است.

وی به توانایی های موجود در تشکل های اجتماعی گیلان اشاره و اضافه کرد با دیدن برخی از این برنامه ها عشق و علاقمندی در فعالیت های داوطلبانه در علاقمندان موج می زند.

وی گفت: تلاش داریم تا با افزایش توانمندی ها و آشنایی این تشکلها با نوع کارکرد و شیوه های اداره تشکل های مردم نهاد بسترهای فرهنگی مناسبی را در این زمینه فراهم کنیم.

در این جلسه مدیران عامل چند تشکل مردم نهاد به معرفی برنامه های سازمان های مردم نهاد خود پرداختند و از چند طرح این سازمانها نیز پرده برداری شد.

در این برنامه همچنین مدیران عامل سازمان‌های مردم نهاد استان گیلان با اهدای هدایایی از مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی و رئیس گروه سازمان‌های مردم نهاد استانداری گیلان به دلیل ایجاد فضای مناسب همکاری و نقش آفرینی تشکل‌های اجتماعی با حضور مشاور وزیر کشور تقدیر کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز