خبرگزاری کار ایران

برگزاری جشن شکوفه‌ها در گیلان؛

31 هزار دانش آموز کلاس اولی وارد مدارس شدند

در سال تحصیلی جدید تعداد 31 هزار دانش‌آموز کلاس اولی وارد مدارس ابتدایی استان شدند.

به گزارش ایلنا از رشت، صبح امروز مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در مراسم برگزاری جشن شکوفه‌ها در دبستان حضرت رقیه(س) ناحیه دو این شهر گفت: در سال تحصیلی جدید تعداد 31 هزار دانش‌آموز کلاس اولی وارد مدارس ابتدایی استان شدند.

وی با بیان اینکه 29 هزار و 500 نفر فرهنگی مسؤولیت آموزش دانش‌آموزان در مدارس گیلان را به عهده دارند، تصریح کرد: مبنای حرکت آموزش و پرورش اجرای سند تحول بنیادین و مطالبات مقام معظم رهبری در این حوزه است.

مهدی حاجتی به وجود 5 هزار و 99 مرکز آموزشی در گیلان اشاره کرد و افزود: در سال تحصیلی 96 ـ 95 در مجموع 375 هزار دانش‌آموز وارد مدارس استان می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان، برگزاری جشن غنچه‌ها را از برنامه‌های امروز در مدارس گیلان خواند و بیان کرد: ساعت 10 صبح امروز مراسم ویژه جشن غنچه‌ها در سالن اجتماعات ناحیه یک رشت برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تربیت انسان‌های شاداب، انقلابی و دارای حب اهل بیت (ع) رسالت اصلی آموزش و پرورش است، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم رسالت خود را با تأسی از آموزه‌های دینی، قرآن کریم، احادیث و رهنمودهای مقام معظم رهبری به درستی انجام دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان بر تربیت انسان‌هایی در تراز جمهوری اسلامی تأکید کرد و یادآور شد: آموزش و پرورش با کمک مربیان دارای فضائل اخلاقی وظیفه دارد دانش‌آموزان را در مسیر صحیح تربیت و هدایت کند.

کد خبر : ۴۱۲۵۳۸