خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان:

برگزاری کلاس‌های آموزشی سرشماری نفوس و مسکن در گیلان

12 تا 18 مهر ماه کلاس‌های آموزشی سرشماری عمومی نفوس و مسکن در شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا از رشت، لحظاتی پیش کیوان محمدی در دومین جلسه ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن گیلان با قدردانی از رسانه‌ها در راستای اطلاع‌رسانی مناسب سرشماری گفت: 23 مرداد ماه امسال سایت سرشماری عمومی نفوس و مسکن گیلان راه‌اندازی شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان با بیان اینکه 421 نفر از ثبت‌نام کنندگان شاغل هستند، تصریح کرد: تعداد یک‌هزار و 148 نفر از ثبت‌نام کنندگان دانشجو و 3 هزار و 119 نفر بیکار هستند.

محمدی به آموزش 180 نفر از معاونان فنی، کارشناسان و مدرسان سرشماری عمومی نفوس و مسکن گیلان از سوم تا هشتم مهر ماه امسال اشاره کرد و افزود: 12 تا 18 مهر ماه کلاس‌های آموزشی سرشماری عمومی نفوس و مسکن در شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

وی به ثبت‌نام 5 هزار و 500 نفر برای آمارگیری در سایت سرشماری عمومی و نفوس مسکن گیلان اشاره کرد و افزود: 19 درصد از ثبت‌نام کنندگان دارای مدرک دیپلم، 10 درصد فوق‌دیپلم، 58 درصد کارشناس، 12.5 درصد کارشناس ارشد و 2 درصد دارای مدرک دکترا و ... هستند.

این مسئول از گزینش پرسش‌گران سرشماری عمومی نفوس و مسکن گیلان خبر داد و تصریح کرد: آموزش پرسش‌گران برنامه‌ریزی شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان به تقارن آغاز سرشماری عمومی نفوس و مسکن با بازگشایی مدارس اشاره کرد و یادآور شد: بازگشایی مدارس نباید سرشماری را تحت تاثیر قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌ها طبق برنامه زمانبندی تاکنون انجام شده است، افزود: نیروهای انسانی  سرشماری مشخص شده است.

کد خبر : ۴۱۲۶۵۰