خبرگزاری کار ایران

شهردار رشت خبرداد:

توجه بیشتر به مناطق ۴ و ۵ شهرداری رشت در بودجه سال ۹۶/ افزایش تعداد پارک‌های محله‌ای از ۱۵ به۲۳ مورد

شهردار رشت با تاکید بر تمرکز شهرداری بر نقاط کم برخوردار در توسعه شهری گفت: مناطق ۴ و ۵ شهری رشت از مناطق کمتر برخوردار است که در بودجه سال ۹۶ توجه بیشتر و ویژه‌ای به این مناطق خواهد شد.

به گزارش ایلنا از رشت، شهردار رشت با حضور در مراسم افتتاح پارک و فضای مکث منطقه پارس خزر با اشاره به اینکه تا پایان سال‌جاری تعداد پارک‌های محله ای شهر رشت از ۱۵ مورد به ۲۳ مورد خواهد رسید، اظهار داشت: پارک‌ها محله‌ای براساس نگاه هر محله یک فضای شهر است که در بودجه سال آینده این روند. توسعه‌ای برای کل مردم تعمیم خواهد داشت.

ثابت قدم با تاکید برتمرکز شهرداری بر نقاط کم برخوردار در توسعه شهری خاطرنشان کرد: مناطق ۴ و ۵ شهری رشت از مناطق کمتر برخوردار است که در بودجه سال ۹۶ توجه بیشتر و ویژه‌ای به این مناطق خواهد شد.

وی عدم دسترسی مناسب به خیابان اصلی و فقدان فضا های عمومی شهری در این محله را مهم‌ترین دغدغه ساکنین آن برشمرد و افزود: طی ۴ الی ۵ روز آینده کارگاه تجهیز جاده‌ای این محله برای تعریض خیابان و محله مجتمع مسکونی پارس خزر و محلات اطراف آغاز بکار خواهد کرد.

ثابت قدم تصریح کرد: در راستای ایجاد سرمایه اجتماعی مبتنی بر فضاهای عمومی تفاهم نامه‌ای مشترک با شهروندان در قالب منعقد خواهد شد.

شهردار رشت ایجاد فضای امن و برخورد مدنی مناسب و دو سویه با شهروندان را از وظایف شهرداری‌ها برشمرد و یادآور شد: برخورد مدنی مناسب از سوی شهروندان نیازمند توسعه سیمای شهری و زینت بخشی به محلات است و این مدنیت سبب خواهد شد تا شهروندان مشارکت حداکثری در توسعه فضاهای محله‌ای منطقه‌ای و ملی خود داشته باشند.

ثابت قدم اظهار کرد: امید است با وقوع برند سازی در شهر رشت هم درآمد پایه و هم اشتغال به گونه‌ای ارتقا یابد تا در اداره شهر شاهد مشارکت حداکثری از سوی شهروندان باشیم.

 مدیر منطقه ۵ شهرداری رشت ضمن قدردانی از حمایت‌های ثابت قدم در توسعه فضاهای عمومی شهر بیان داشت: در مسیر لاکان ۱۰ شهرک وجود دارد که متاسفانه از خدمات شهری چندانی برخوردار نیستند.

عبداللهی منطقه ۵ را از مناطق کم‌درآمد شهرداری رشت برشمرد و گفت: ساماندهی شهرک‌های مسکونی واقع در منطقه ۵ یکی از سیاست‌های این شهرداری است.

وی افزود: شهرک مسکونی مجتمع پارس خزر با وسعت ۴ هکتار و ۱۹۹ واحد مسکونی در منطقه لاکان واقع شده که متاسفانه از سال ۷۳ تاکنون همچون دیگر شهرک‌های این منطقه از هیچگونه خدماتی بهره‌مند نشده است.

مدیر منطقه ۵ شهرداری با اشاره به تجهیز ایستگاه تندرستی, نشاط, آرامش در مجتمع مسکونی پارس خزر تصریح کرد: این سه فضا در زمینی به مساحت ۲۰۰۰ متر مربع و با هزینه ۳۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسیده است.

کد خبر : ۴۱۴۰۷۴