خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت گاز گیلان:

شاخص برخورداری از گاز طبیعی در روستاهای استان به 92 درصد رسیده است

asdasd
کد خبر : ۴۱۴۰۹۵

مدیر عامل شرکت گاز گیلان گفت: شاخص برخورداری از گاز طبیعی در روستاهای استان به 92 درصد رسیده است .

به گزارش ایلنا  از رشت، جمشید ظهیری امروز در جریان بازدید از پروژه‌های گازرسانی این شهرستان بیان کرد: سال 93 با تدبیر وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران و همچنین همراهی مجلس شورای اسلامی به منظور جایگزینی گاز با دیگر فرآورده‌های نفتی طرحی به نام بند ق در تبصره قانون بودجه به تصویب رسیده است.

مدیر عامل شرکت گاز گیلان تصریح کرد: طرح مذکور حرکت جدیدی برای توسعه گازرسانی به روستاها در کشور ایجاد کرد و در این راستا شرکت گاز گیلان به دلیل خواست و تقاضای مردم برای برخورداری از این نعمت الهی اقدام کرده است.

ظهیری به قابلیت‌ها و امکانات جغرافیایی و فنی تراکم و نزدیکی روستاها به همدیگر در استان اشاره کرد و افزود: خطوط تغذیه گازرسانی مناسب بین شهرهای گیلان وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: طرح گازرسانی به روستاها با استفاده مناسب از توانمندی و تخصص نیروها در حال انجام است.

ظهیری برخورداری روستاهای گیلان از گاز طبیعی در بهمن ماه سال 93 را 68 درصد خواند و اظهار کرد: کارگروه بند ق به ریاست حجت شعبانپور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان تشکیل شده و اداره کل راه و شهرسازی استان، حفاظت محیط زیست گیلان، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، سازمان جهاد کشاورزی گیلان و ... عضو این کارگروه هستند.

ظهیری به برخورداری 85 درصدی روستاها از گاز طبیعی در بهمن ماه سال 94 اشاره کرد و افزود: کمیته فنی و تعیین ویژگی‌های پیمانکاران مورد نیاز و طراحی و خوشه‌بندی روستاهای بدون گاز بالای 20 خانوار در تمام نقاط استان انجام شده است.

وی با اشاره به استفاده از سیاست تمرکز نداشتن در اجرای پروژه‌ها و همچنین به‌کارگیری نیروهای بهره‌بردار برای مسؤولیت اجرای طرح‌ها و استقرار گروه‌های نظارتی در شهرستان‌ها، خاطرنشان کرد: ساده‌سازی تنظیم صورت وضعیت پیمان‌ها انجام شده است.

وی با بیان اینکه گازرسانی به 200 روستا توسط علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفته دولت امسال افتتاح شده است، خاطرنشان کرد: شاخص برخورداری از گاز طبیعی در روستاهای استان به 92 درصد رسیده است.

ظهیری به جهش بزرگ در گازرسانی به روستاهای گیلان اشاره کرد و افزود: سال گذشته به 288 روستای گیلان گازرسانی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز