خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره محیط زیست رودسر خبر داد:

حمله خرس گرسنه به یک مزرعه زنبورداری در رودسر

رئیس اداره محیط زیست رودسر گفت: خرس گرسنه به کندوهای زنبور عسل یکی از زنبورداران در روستای قاسم آباد در رودسر حمله کرد وخسارات زیادی را برجا گذاشت.

به گزارش ایلنا از رودسر، علی درویشی گفت: براساس گزارشی که از طرف یکی از زنبورداران مبنی بر ایجاد خسارت یک قلاده خرس واصل شد، کارشناسان این اداره به محل اعزام و براساس مشاهده آثار به جا مانده از رد پا و موی حیوان در محل،  گزارش خسارات وارده و صورتجلسه آن تنظیم شد.

رئیس اداره محیط زیست رودسرافزود: با توجه به اسناد و مدارک ارائه شده توسط  زنبور دار  و نتایج بررسی و پایش کارشناسان اداره محیط زیست رودسر، بر اساس بند 9 قانون صید و شکار، پرونده برای برآورد ضرر و زیان به اداره کل حفاظت محیط زیست ارسال شد.

درویشی تصریح کرد: براساس بند مذکور از قانون شکار و صید، چنانچه مأموران سازمان و یا صاحبان مزارع و باغها در حدود مجوزهای صادر شده نتوانند از دفع خسارت یا صدماتی که از ناحیه جانوران وحشی به افراد، مزارع و باغها وارد میشود جلوگیری به عمل آورند جبران خسارت وارد شده از محل درآمدهای حاصل از اجرای این قانون از سوی سازمان محیط زیست تأمین خواهد شد.

وی با بیان اینکه این روستا در منطقه کوهستانی و جنگلی قرار دارد افزود: حمله خرس‌های گرسنه به منطقه، پیش از این نیز سابقه داشته است.

درویشی گفت: خرس قهوه‌ای جثة بسیار بزرگی دارد و  بزرگ‌ترین گوشت‌خوار ایران است. این خرس رنگی متفاوت از قهوه‌ای تیره تا زرد بور دارد و در مناطق غرب ایران، رنگ اکثر خرس‌ها روشن‌تر از مناطق شمالی است.

کد خبر : ۴۱۴۱۰۵