خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان عنوان کرد:

لزوم تغییر فرهنگ کار در جامعه/همکاری فنی و حرفه‌ای و کمیته امداد گیلان

مدیرکل فنی و حرفه‌ای گیلان تغییر فرهنگ کار را ضروری دانست و تاکید کرد: بیشتر افراد شغل پشت‌میزی را می‌پسندند و این فرصت برای همه ایجاد نمی‌شود.

به گزارش ایلنا از لنگرود، رحیم عطایی‌پور عصر امروز در نخستین همایش مشترک مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای و کمیته‌امداد این شهرستان از فعالیت 22 مرکز آموزش دولتی و 935 آموزشگاه آزاد در گیلان خبر داد و بیان داشت: برنامه‌ریزی صحیح و آموزش نیروهای انسانی در زمینه اشتغال یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولان است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان از همکاری این اداره‌کل با کمیته‌امداد گیلان خبر داد و با اشاره به هدف‌گذاری مشترک این دو سازمان برای ایجاد اشتغال در اقشار مختلف جامعه تاکید کرد: تلاش می‌کنیم با امکانات و ظرفیت‌های موجود رسالتی که به‌عهده ما قرار گرفته به نحو مطلوب انجام دهیم. نقش اصلی آموزش فنی و حرفه‌ای توانمندسازی نیروی انسانی جویای کار است.

عطایی‌پور بیان داشت: متقاضیان از فرصت ایجاد شده توسط سازمان فنی و حرفه‌ای و کمیته‌امداد برای طرح آموزش رایگان مهارت‌آموزی استفاده کرده و با شرکت در کلاس‌های آموزشی کارآفرینی کنند.

وی مشاغل خانگی و بنگاه‌های خرد را زیربنای فراهم کردن اشتغال بزرگ خواند و گفت: افرادی که توانایی توسعه مراکز اقتصادی خود را دارند می‌توانند از کمک‌های دستگاه‌های حمایتی برای ورود به عرصه بالاتر و رونق کسب و کار استفاده کنند.

عطایی‌پور با اشاره به توسعه مراکز آموزشی در روستاها افزود: مراکز آموزشی در روستاهای هدفی باید گسترش یابد.

مدیرکل فنی و حرفه ای گیلان تغییر فرهنگ کار را ضروری دانست وتاکید کرد: بیشتر افراد شغل پشت میزی را می‌پسندند و این فرصت برای همه ایجاد نمی‌شود.

کد خبر : ۴۱۴۲۸۶