خبرگزاری کار ایران

مدیر منطقه ۵ شهرداری رشت:

واحدهای فضای سبز نماد شهرداری هستند

مدیر منطقه 5 شهرداری رشت بیان کرد: در مقابل زحمات بیشماری که کارگران بخش پسماند متحمل می‌شوند و خدماتی که ارائه می‌کنند کمترین حقوق را دریافت می‌کنند.

به گزارش ایلنا از رشت، مدیر منطقه 5 شهرداری رشت در دیداری که با حضور کارگران بخش پسماند، فضای سبز و رفع سد معبر منطقه پنج در مسجد حضرت فاطمه زهرا شهرک مهر برگزار شد با اشاره به زحمات شبانه روزی کارگران بخش پسماند گفت: در شرایط کنونی و با مشکلاتی و کاستی‌های موجود که پاکبانان با آن مواجه هستند این کار را می‌توان به نوعی جهاد در راه ارتقا شاخص‌های بهداشتی شهر و کسب روزی حلال عنوان کرد.

وی افزود: در مقابل زحمات بی‌شماری که این قشر زحمتکش متحمل می‌شوند و خدماتی که ارائه می‌کنند کمترین حقوق را دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به مراسم نمادین که در مناسبت مختلف جهت پاسداشت خدمات پاکبانان برگزار می‌شود بیان کرد: امید است اقدامات عملی و واقعی در جهت احقاق حقوق پرسنل پاکبان و ارتقا وضعیت معیشتی آنان صورت گیرد. 

مدیر منطقه ۵ وجود اطلاعات و برداشت نادرست اذهان عمومی در خصوص عملکرد مجموعه شهرداری و مدیران شهری را از عوامل جدی سوءبرداشت‌ها و عدم مشارکت گسترده شهروندان در پرداخت عوارض عنوان و با ارائه گزارشی از مخارج و درآمدهای شهرداری منطقه پنج از ابتدای سال جهت اطلاع و شفاف سازی دلایل و موانع در پرداخت به موقع حقوق پرسنل پرداختند. 

محمد تقی عبدالهی کمبود منابع درآمدی و وجود مطالبات قابل توجه وصول نشده از دستگاه‌ها و نهادی مختلف سطح منطقه را از مشکلات عمده درآمدی  منطقه پنج دانسته و افزود: پیگیری‌های حقوقی جهت وصول این مطالبات از ماه‌ها پیش آغاز و با پایان مهلت قانونی اقدامات بعدی صورت خواهد پذیرفت، لذا با تمام این مباحث و موانع سعی کردیم خللی در انجام پروژه‌های برنامه ریزی شده در سطح منطقه ایجاد نشود و از این پس اولویت پرداخت حقوق، ابتدا کارکنان بخش پسماند و فضای سبز سپس مدیران و کارکنان منطقه خواهد بود. 

مدیر منطقه پنج گفت: پرسنل شهرداری خصوصاً کارکنان واحدهای فضای سبز و پسماند نماد و ویترین شهرداری هستند چنانچه نوع رفتار و برخورد شما در حین انجام وظیفه یکی از عوامل اصلی شکل گیری ذهنیت شهروندان نسبت به شهرداری است لذا توصیه و درخواست بنده از شما خوشرویی و شکیبایی و احترام به شهروندان در حین کار است. 

عبدالهی رعایت شان و منزلت کارکنان شهرداری به خصوص پاکبانان را ضروری و در خصوص اتفاق تاسف بار توهین و تهدید یکی از پاکبانان شاغل در پست جاده جیرده خاطرنشان کرد: به محض اطلاع از موضوع پیگیری حقوقی این واقعه با جدیت در دستور کار قرار گرفته و اقدامات قانونی در خصوص پیگرد فرد خاطی در حال انجام می باشد.

وی به واقعه دلخراش تصادف خودروی جمع آوری پسماند منطقه پنج که منجر به فوت راننده و مصدومیت یکی از کارگران پسماند شد اشاره و ضمن تسلیت به خانواده همکار متوفی از پیگیری وضعیت بازماندگان و وضعیت همکار مصدوم خبر دادند.

کد خبر : ۴۱۵۷۲۵