خبرگزاری کار ایران

در تجمع بزرگ عاشوراییان منطقه آزاد انزلی؛

استقبال از پرچم متبرک ضریح ابا عبدالله الحسین و ابوالفضل العباس

محبان امام شهیدان در منطقه آزاد انزلی با حضور در تجمع عاشوراییان منطقه آزاد انزلی همزمان با هفتمین روز از ماه محرم ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران باوفایش نشان دهند.

به گزارش ایلنا از بندرانزلی، با گذشت سال‌ها از واقعه کربلا ، محبان امام شهیدان در منطقه آزاد انزلی با حضور در تجمع عاشوراییان منطقه آزاد انزلی همزمان با هفتمین روز از ماه محرم ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان  امام حسین (ع) و یاران باوفایش نشان دهند.

فضاسازی زیبا و مناسب ، ایجاد هماهنگی بین هیات‌های مذهبی و مهیا کردن شرایط لازم جهت حضور هیات‌های عزاداری 28 روستای منطقه آزاد انزلی درکنار حضورگسترده مدیران و همکاران سازمان، فعالان اقتصادی و گردشگران در این مراسم باشکوه از اقدامات این سازمان جهت برگزاری هرچه با شکوه‌تر تجمع عاشوراییان است.

تجمع بزرگ عاشوراییان منطقه آزاد انزلی  برای سومین سال همراه با همدلی و اتحاد بین عزاداران راس ساعت 2 روز یکشنبه هجدهم مهرماه در جایگاه مشخص شده فاز تجارت و گردشگری برگزار خواهد شد و در این تجمع دسته های عزاداری هر روستا در قالب هیأت‌های سینه زنی و زنجیر زنی در محل  برگزاری مراسم حاضر شده و پس از اقامه عزای حسینی به صورت منسجم به  عزاداری و مرثیه سرایی دسته خواهند پرداخت.

لازم به ذکر است در این مراسم با شکوه از پرچم‌های ضریح متبرک حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و ابوالفضل العباس (ع) نیز استقبال خواهد شد.

گفتنی است سازمان منطقه آزاد انزلی علاوه بر حفظ و اشاعه فرهنگ عاشورایی و توجه به فرهنگ عزاداری بومی و محلی ، ایجاد انسجام، هماهنگی و همکاری در میان هیات‌های مذهبی، تقویت و اشاعه روحیه مذهبی در فضای اقتصادی و صنعتی ، به معرفی فرهنگ اصیل مذهبی مردمان منطقه و استان گیلان به سرمایه‌گذاران و گردشگران می‌پردازد.

کد خبر : ۴۱۸۰۱۶