خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان:

رعایت حقوق شهروندی باید به یک دغدغه اجتماعی تبدیل شود

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: رعایت حقوق شهروندی باید به یک دغدغه اجتماعی تبدیل شود.

به گزارش ایلنا از رشت، یونس رنجکش در هفدهمین نشست کار گروه حقوق شهروندی کشور در تشریح اقدامات استان گیلان در حوزه حقوق شهروندی افزود: این دغدغه باید از طریق نهادینه کردن آموزش‌های عمومی برای تغییر رفتارها ایجاد شود.

وی اضافه کرد: نهادهای آموزشی و رسانه‌ها می‌بایست با ارائه آموزش‌های لازم جامعه را با حقوق خود آشنا و بر ضرورت رعایت حقوق شهروندی تاکید کنند.

وی یاد آور شد: البته در سیستم های  اجرایی کشور نیز این موضوع در راستای رعایت حقوق مردم باید مورد توجه جدی قرار گیرد تا موجب افزایش رضایت‌مندی عمومی شود.

به گفته رنجکش رعایت حقوق شهروندی یک جاده دو طرفه بین دولت و ملت است که بر اساس وظیفه‌ای که هر کدام نسبت بهم دارند باید زمینه‌های رعایت آن فراهم تا از این طریق شاهد آرامش، اعتماد و جلب رضایتمندی باشیم.

وی گفت: با توجه به تأکیداتی که در سطح کلان کشور در حوزه  رعایت حقوق مردم و شهروندان جمهوری اسلامی و جود دارد می بایست  تلاش شود تا در بخش‌های پایین دست نیز این تأکیدات به نحو شایسته‌تری اجرایی و خدمات دستگاه‌ها به خوبی به مردم ارائه شود.

وی آنگاه به اقدامات استان گیلان در این زمینه اشاره و افزود: از سال 93 تا کنون در زمینه آموزش و بستر سازی‌های فرهنگی  در استان گیلان اقدامات مختلفی در حوزه حقوق شهروندی انجام شده است.

دبیر کار گروه حقوق شهروندی استان گیلان گفت: برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی برای کارکنان دستگاه‌های اجرایی  بر پایی منظم جلسات حقوق شهروندی در سطح استان و فرمانداری‌ها، پیگیری مطالبات مردم، انتشار پیک‌های حقوق شهروندی  و کتب مربوطه توسط آموزش و پرورش  و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  برای اولین بار و فعال‌سازی تشکل‌های اجتماعی در حوزه ترویج حقوق شهروندی  و فرهنگ سازی جمله اقداماتی است که در استان  انجام شده است.

وی تشکیل کارگاه‌های آموزش برای کارکنان دستگاه‌های اجرایی با هدف تبیین شرح وظایف و آشنایی آنها با تکالیف و نوع تعامل با ارباب رجوع از دیگر اقدامات بوده است.

کد خبر : ۴۲۰۷۲۱