خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان:

یکی از مهمترین ارکان تحقق اقتصاد مقاومتی، رونق و توسعه صنایع کوچک است

asdasd
کد خبر : ۴۲۱۴۳۱

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان گفت: یکی از مهمترین ارکان تحقق سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی، رونق و توسعه صنایع کوچک است.

به گزارش ایلنا از رشت، لاهوتی اشکوری در نشست ماهیانه شورای معاونین و مدیران ستادی شرکت شهرک‌های صنعتی استان به بیان اهمیت صنایع کوچک و سهم آن در اقتصاد کشور پرداخت و تاکید کرد: یکی از مهمترین ارکان تحقق سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی، رونق و توسعه صنایع کوچک است و توجه ویژه به این صنایع علاوه بر اینکه سبب تداوم رشد صنعت استان خواهد شد، آسیب پذیری اقتصاد استان را در حد بسیار زیادی کاهش خواهد داد.

وی تصریح کرد: توجه به صنایع کوچک همانگونه که در بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیز مستقیماً به آن اشاره و تأکید شده راهی مطمئن برای بهبود شاخص‌های صنعتی و اقتصادی و توسعه و تثبیت اشتغال مولد است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان گفت: ضرورت بسترسازی و ایجاد شرایط لازم برای حضور سرمایه گذاران در شهرک‌های صنعتی از موضوعاتی است که باید به آن توجه ویژه داشت.

رئیس هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان با بیان اینکه برای حضور بدون دغدغه سرمایه گذار در شهرک‌های‌صنعتی باید زمینه‌ها  و زیرساخت‌های مناسب را فراهم‌ کرد، افزود: ارائه خدمات و سرویس‌دهی  ارزان می تواند در جذب سرمایه گذاران موثر باشد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت صنایع کوچک در پیشبرد برنامه های صنعتی و اقتصادی کشور تصریح کرد: این صنایع نقش بسزایی در ایجاد سرمایه گذاری و اشتغالزایی دارند و در پویایی و تحرک بخش خصوصی موثرند.

لاهوتی اشکوری به اهمیت نقش و جایگاه hsee  در شهرک‌های صنعتی پرداخت و بیان داشت: مشهود شدن کارایی و اثر بخشی نظام‌های مدیریتی مبتنی بر HSEE ، گسترش روز افزون قوانین ملی و بین‌المللی در زمینه بهداشت، ایمنی و محیط زیست و جایگاه HSEE را به عنوان یکی از ارکان واحدهای عملیاتی و سازمانی بر همگان آشکار کرده است.

وی ادامه داد: بر همین اساس اسقرار HSEE و به تبع آن نظام مدیریت HSEE در دستور کار غالب صنایع بزرگ و کوچک استان قرار گرفته است.

لاهوتی تصریح کرد: باید توجه داشت این سیستم نیز با توجه به مختصات و ویژگی‌های خاص خود نیازمند تخصص و تجربه فراوان در طرح ریزی، پیاده سازی و اجراست و نباید از کنار این موضوع به سادگی گذشت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های‌صنعتی‌گیلان به حضور مدیران شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در واحدهای صنعتی و ارتباط مستقیم با صاحبان صنایع تاکید کرد و گفت: مدیران شهرک‌ها و نواحی صنعتی می بایست حضور مداوم در واحدهای صنعتی و ارتباط دوسویه با صاحبان صنایع داشته باشند و مشکلات و دغدغه های آنها را بیش از پیش شناسایی و در جهت رفع آنها کوشا باشند .  

وی در ادامه به جایگاه بنیاد برکت در استان و نقش آن در رفع دغدغه‌های واحدهای صنعتی پرداخت و بیان داشت: حضور بنیاد برکت در استان به منظور کمک و همیاری برای بهبود و ارتقاء توانمندی اقتصادی و کارآفرینی واحدهای تولیدی استان اقدام تاثیرگذاری بود که اتفاق افتاد .

رئیس هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان گفت: بنیاد برکت با پرداخت هزینه ساخت طرح‌های صنعتی در قالب شریک اقتصادی در سود و زیان طرح مشارکت داشته و پس از یک دوره حداکثر پنج ساله با توافق شریک، طرح را به کارآفرین واگذار می کند.

وی افزود: بنیاد برکت در راستای حمایت از تولید و اشتغال، از طرح‌های صنعتی استان گیلان حمایت می‌کند .

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان در پایان گفت: همه تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا خدمات مناسب و خوبی را در اختیار صنعتگران به ویژه سرمایه گذارانی که برای ایجاد واحد تولیدی به استان گیلان مراجعه می کنند آماده و تامین کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز