خبرگزاری کار ایران

همزمان با مدارس سراسر کشور برگزار شد؛

نوزدهمین دوره از انتخابات شورای دانش‌آموزی در آستارا

asdasd
کد خبر : ۴۲۲۱۳۹

معاون پرورشی و امور تربیتی اداره آموزش و پرورش آستارا گفت: نوزدهمین دوره از انتخابات شورای دانش‌آموزی مدارس این شهرستان همزمان با مدارس سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش ایلنا از آستارا، معاون پرورشی و امورتربیتی اداره آموزش و پرورش این شهرستان ظهر امروز در جریان برگزاری انتخابات شورای دانش‌آموزی مدارس آستارا در مدرسه دخترانه شرف، بیان کرد: نوزدهمین دوره از انتخابات شورای دانش‌آموزی مدارس این شهرستان همزمان با مدارس سراسر کشور برگزار شد.

سامان ساسانیان برگزاری انتخابات شورای دانش‌آموزی را نوعی تمرین برای حضور در جامعه مدنی عنوان کرد و بیان داشت: انتخابات دانش‌آموزی، دانش‌آموزان را برای شرکت در عرصه‌های انتخاباتی بزرگ‌تر کشور آماده می‌کند و روحیه مشارکت‌پذیری آنها را افزایش می‌دهد.

معاون پرورشی و امور تربیتی اداره آموزش و  پرورش آستارا تصریح کرد: تعداد اعضای کمیته شورای دانش‌آموزان مدارس براساس تعداد دانش‌آموزان همان مدرسه تعیین می‌شود.

وی تحکیم و تعمیق ارزش‌ها و باورهای دینی به ویژه آموزه‌های سیاسی و اجتماعی در بین دانش‌آموزان، ارج گذاشتن به شخصیت و کرامت دانش‌آموزان، تقویت خودباوری و اعتماد به نفس در آنها و استفاده از نقطه نظرات دانش‌آموزان در امور مختلف مدرسه را از اهداف شورای دانش‌آموزی عنوان کرد.

ساسانیان از اعضای شورای دانش‌آموزی مدارس به عنوان پل ارتباطی بین دانش‌آموزان، مدیران و مربیان یاد کرد و اذعان داشت: دانش‌آموزان با شرکت در انتخابات دانش‌آموزی و انتخاب نمایندگان خود می‌توانند در برطرف کردن بسیاری از مسائل و مشکلات مدارس خود نیز مشارکت داشته باشند.

وی شوراهای دانش‌آموزی را تقویت خودباوری و اعتماد به نفس در دانش‌آموزان دانست و خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان آینده‌سازان کشور هستند و این انتخابات تمرینی برای مسئولیت‌پذیری و کسب مهارت برای نقش‌های اجتماعی دانش‌آموزان در آینده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز