خبرگزاری کار ایران

شهردار کلانشهر رشت:

امروز شهرداری با برنامه‌ریزی منسجم سعی در توانمندسازی شهروندان دارد

asdasd
کد خبر : ۴۲۲۷۸۲

شهردار کلانشهر رشت گفت: امروز شهرداری در یک برنامه‌ریزی منسجم با نگاه اعتمادسازی سعی در توانمندسازی خانواده‌ها دارد.

به گزارش ایلنا از رشت، شهردار رشت بیان کرد: برای تحکیم‌بخشی بنیان خانواده و توانمندسازی خانواده ها به خصوص بانوان باید موضوعات فرهنگی اجتماعی و سلامت در قالب پکیچ در دل مناطق اتفاق بیفتد.

 سید محمدعلی ثابت قدم گفت: امروز شهرداری در یک برنامه ریزی منسجم با نگاه اعتماد سازی سعی در توانمند سازی خانواده ها دارد.

شهردار رشت خاطرنشان کرد: امروز نگاه عمومی شهرداری باید به یک برنامه عینی و خواسته عمومی تبدیل شود .

وی افزود: در این زمینه شهرداری رشت با پرداختن به فعالیت های فرهنگی در کنار ارائه خدمات شهری ,توجه به مقوله هایی چون سلامت و توانمندی خانواده ها با قابلیت تزریق بودجه‌های دولتی و با استفاده از مشارکت عمومی را سرلوحه کار خود قرار داده است.

ثابت قدم گفت: از آنجایی که منابع مردمی در تولید ثروت جدید نقش بسزایی دارد. با توسعه منابع انسانی آموزش دیده با محوریت محله‌ای می توان به ارتقا سلامت خانواده در همه حوزه ها دست یافت.

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان اذعان داشت: با داشتن خانواده سالم می توان به جامعه سالم دست یافت.

فاطمه رفیعی شیرایه گفت: با تشکیل سرای محلات و تشریح اهداف آن گام های اولیه برداشته شده و با ایجاد تعامل و ارتباط تنگاتنگ شهرداری با دستگاههای حمایتی و اجرایی میتوان گام دیگری در ارتقا سلامت و تحکیم بنیان خانواده برداشت.

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت سلامت جسم و روان و خود مراقبتی می توان از توان بسیج جامعه پزشکی در قالب ویزیت رایگان شهروندان در سرای محلات بهره جست.

وی با اشاره به اقدامات شایسته شهرداری و اجرای پروژه های عمرانی و فرهنگی اذعان داشت: شهر رشت به عنوان شهر الگویی در استان در کارگروه چهارم مطرح شده است. 

مدیر سلامت و رفع تخلفات شهری شهرداری رشت با اشاره به تفاهم نامه های منعقد شده با سازمانهای حمایتی اظهار داشت: شهرداری رشت با انعقاد تفاهم نامه با سازمانهایی همچون دانشگاه علوم پزشکی بهداشت و درمان بهزیستی و... آمادگی خود را در راستای در اختیار گذاشتن سرای محلات برای ارائه خدمات به شهروندان اعلام می‌دارد. 

طیبه بینا با اشاره به نشر کتاب ۸ جلدی در حوزه پیشگیری خاطرنشان کرد: ضمن انتشار کتاب ۸ جلدی در حوزه پیشگیری تخلفات شهروندی شهرداری اقدام به جمع‌آوری متکدیان و ساماندهی آنان در ساماندکه های موقت کرده است.

وی با اشاره به عدم اجرای تفاهم نامه های منعقد شده با دانشگاه علوم پزشکی ومعاونت بهداشت و درمان گفت: از بین سازمان‌های حمایتی تنها بهزیستی به تعهدات خود عمل کرده است.

گفتنی است که از جمله مصوبات این نشست تشکیل پرونده سلامت شهروندی در سرای محلات با مسئولیت بهداشت و درمان , راه اندازی ایجاد بازارچه بانوان و راه اندازی نمایشگاه توانمندی زنان روستایی همزمان با هفته بزرگداشت رشت در پیاده راه فرهنگی رشت از جمله مصوبات بوده که دکتر ثابت قدم علاوه بر تایید مصوبه تشکیل پرونده سلامت شهروندی مشروط به حمایت مالی دولت و تخصیص بودجه از اعتبارات داخلی با دو مصوبه آخر موافقت نیز کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز