خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان خواستار شد؛

پیگیری مشکلات کشتیرانی برای فعالیت بیشتر

asdasd
کد خبر : ۴۲۳۴۸۶

استاندار گیلان در جلسه گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی، وضعیت کشتیرانی دریای خزر را خوب توصیف کرد و خواستار پیگیری مشکلات کشتیرانی برای فعالیت بیشتر شد.

به گزارش ایلنا از رشت، جلسه شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی صبح امروز در استانداری گیلان با طرح مشکلات بخش خصوصی و دستور پیگیری محمدعلی استاندار برای برطرف کردن آنها برگزار شد.

استاندار گیلان نیز در جلسه گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی، وضعیت کشتیرانی دریای خزر را خوب توصیف کرد و خواستار پیگیری مشکلات کشتیرانی برای فعالیت بیشتر شد.

محمدعلی نجفی با اشاره به وضعیت دامداران گیلان اظهار کرد: حمایت از دامداران باید انجام شود تا بیش از این متحمل ضرر نشوند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان نیز در نشست مذکور، نقش کشتیرانی در حمل و نقل دریایی و بازرگانی خارجی را مهم عنوان کرد و افزود: ارائه خدمات به کشتیرانی از اولویت‌های اداره کل بنادر و دریانوردی استان است.

حسین چراغی با اشاره به اینکه تعرفه‌های بنادر و دریانوردی گیلان گران نیست، گفت: در برخی از شاخص‌ها از کشورهای حاشیه خزر تعرفه‌های کالا ارزان‌تر است.

چراغی حذف بخشی از تعرفه‌های گمرکی را از اقدام‌های مفید ذکر کرد و بیان داشت: در بنادر باید رقابت‌پذیری ایجاد کنیم و این موضوع در گیلان به خوبی مدیریت شده است.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی دریای خزر در نشست مذکور کمک به بازرگانی را راهبرد این نهاد دانست و بیان کرد: از سال گذشته در شرکت کشتیرانی نرخ‌ها را افزایش ندادیم و ایجاد جذابیت کردیم.

اکبرغنجی، رویکرد شرکت کشتیرانی دریای‌خزر را حمایت از بازرگانی خصوصی عنوان کرد و خاطرنشان کرد: کاهش تعرفه‌های بازرگانی در بنادر می‌تواند در توسعه این روند کمک کند.

وی تصریح کرد: مشوق‌های‌صادراتی و حمایت از نوسازی ناوگان حمل و نقل دریایی در امر توسعه بازرگانی دریایی اثرگذاری خوبی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز