خبرگزاری کار ایران

یادداشت ورزشی/

قهرمان یتیم!

asdasd
کد خبر : ۴۲۴۳۴۴

تیم ملی کاراته ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان در اتریش با کسب سه مدال طلا و سه مدال برنز بهترین عملکرد خود را در تاریخ برگزاری رقابت‌های جهانی به ثبت رساند.

به گزارش ایلنا از رشت، تیم ملی کاراته ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان در اتریش با کسب سه مدال طلای سجاد گنج‌زاده و امیر مهدی‌زاده و کمیته تیمی و سه مدال برنز حمیده عباسعلی، ذبیح الله پورشیب و علی اصغر آسیابری بهترین عملکرد خود را در تاریخ برگزاری رقابت‌های جهانی به ثبت رساند و برای نخستین بار در تاریخ بر روی سکوی جهانی رفت اما آیا همین امر برای گرفتن سهمیه های المپیک 2020 ژاپن کفایت می کند؟

از استعفای سمندر رئیس سابق فدراسیون کاراته حدود یک سال ماه می‌گذرد و فدراسیون کاراته زیر نظر سرپرست اداره می‌شود. از مهلت قانونی شش ماهه سرپرست نیز ماه‌ها سپری شده است و زمان انتخابات ریاست کاراته هنوز مشخص نیست.

در تاریخ هشت مرداد 1395 هر 27 کاندیدای ریاست فدراسیون کاراته از سوی وزارت ورزش و جوانان تایید صلاحیت شدند و زمان انتخابات کاراته 11 مرداد ماه اعلام شد اما یک روز قبل از برگزاری مجمع، انتخابات از سوی وزارت ورزش لغو شد.

رقابت های المپیک ریو 2016 در مرداد ماه برگزار شد و مسئولان وزارت ورزش زمان انتخابات مجمع را به بعد از آن موکول کرده بودند ولی تا به امروز با پایان رقابت های المپیک هم هنوز خبری از زمان برگزاری مجمع انتخاباتی نیست و اکنون با استعفای وزیر ورزش و جوانان هم باید گفت کلاف این رشته بیشتر از گذشته پیچ خواهد خورد، چرا که حتی به صرف رای آوری سلطانی‌فر در جلسه رای اعتماد فردا سه‌شنبه هم، ماه‌ها زمان لازم است تا وی اشرافی بر اوضاع کاراته پیدا کند و تصمیم به برگزاری انتخاباتش بگیرد.

در هر صورت لبخند حاصل از المپیکی‌شدن کاراته خیلی دلنشین نبود چرا که با بلاتکلیفی موجود در فدراسیون کاراته و نبود رئیس نمی‌توان خیلی دلخوش بود و روزها و ماه‌ها یکی پس از دیگری سپری می‌شوند و کاراته ایران از قافله حرکت رو به جلو رقیبان خود عقب می ماند.

اگرچه تیم ملی کاراته عملکرد بی‌نظیری در رقابت‌های جهانی داشت، اما در رشته های رزمی مانند جودو و تکواندو، اصل کار در انتخاب ورزشکاران المپیکی از طریق رنکینگ مورد نظر فدراسیون جهانی است.

این امکان وجود دارد که فدراسیون‌جهانی‌کاراته نیز بر اساس رنکینگ مورد نظر نفرات حاضر در المپیک را انتخاب کند که اگر این اتفاق رخ دهد آیا کاراته‌کاهای ایرانی می‌توانند در المپیک حضور داشته باشند؟

در حالی‌که حضور در رقابت‌های کاراته وان برای افزایش رنکینگ بسیار حائز اهمیت است، کاراته ایران به راحتی هرچه تمام تر، تنها به دلیل صادر نشدن روادید، رقابت‌های مهمی چون کاراته‌وان ترکیه، آلمان، ژاپن و رقابت های جهانی دانشجویان را در همین یکی دو ماه اخیر از دست داد و حتی خطر عدم صدور روادید، مسابقات جهانی اتریش را نیز تهدید می‌کرد که خوشبختانه به خیر گذشت و تنها کاروان بی‌شمار و بی‌نیاز فدراسیون بی‌متولی!!! از این سفر منع شدند و ورزشکاران و مربیانشان به این مسابقات رسیدند و الحق گل کاشتند.

اما با یک گل بهار نمی‌شود. فدراسیون جهانی کاراته هنوز نحوه کسب سهمیه در المپیک 2020 توکیو را اعلام نکرده است ولی کاراته ایران باید پیش‌بینی هر نوع کسب سهمیه ای را داشته باشد تا در روز اعلام نحوه ورود به المپیک، حسرت روزها و مسابقات از دست رفته را نخورد، که آن روز برای افسوس خوردن بسیار دیر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز