خبرگزاری کار ایران

در ۷ ماه گذشته صورت گرفت؛

165 مورد خدمات تیم امداد و نجات آتش‌نشانی رشت

asdasd
کد خبر : ۴۲۴۳۶۸

عملیات سازمان آتش نشانی رشت گفت: در 7 ماه گذشته آتش‌نشانان و تیم های امداد و نجات بالغ بر ۱۶۵ مورد خدمات آسانسورکه منجر به محبوس شدن افراد در آسانسور بوده است را به شهروندان ارائه داده اند.

به گزارش ایلنا از رشت، در هفت ماه گذشته آتش‌نشانان و تیم‌های امداد و نجات بالغ بر ۱۶۵ مورد خدمات آسانسور که منجر به محبوس شدن افراد در آسانسور بوده است را به شهروندان ارائه داده اند.

وجود آسانسور در ساختمان‌های بلند مرتبه یکی از مهمترین ویژگی‌های آپارتمان‌های امروزی است و اگر خانه‌ای آسانسور نداشته باشد، کمتر مورد استقبال قرار می گیرد. این در حالی است که حوادث مربوط به آسانسور در رشت با شدت بالایی رو به افزایش است به طوریکه رشد ۲۶ درصدی حوادث مربوط به آسانسور در مقایسه با سال گذشته نگران کننده است.

شهرام مومنی معاونت عملیات سازمان آتش‌نشانی در همین رابطه ، عدم توجه به نکات ایمنی و استفاده درست از آسانسور توسط شهروندان و ساکنین آپارتمان‌ها را عامل‌اصلی بروز حوادث مربوط به آسانسور دانست و افزود: استفاده از تعمیرکاران و تکنسین‌های توانمند با دانش تخصصی نیز بسیار تاثیر گذار است و در این راستا بی توجهی ساکنین بر ظرفیت آسانسورها هم دردسرهای خاص خود در این زمینه را دارد.

وی با بیان اینکه معمولا بلافاصله بعد از گیر افتادن در آسانسور، احساس خفگی به افراد دست می دهد افزود : بد نیست بدانید که هیچ کس در حادثه گیر کردن در آسانسور دچار خفگی نشده زیرا ذهنیتی که در خصوص تمام شدن اکسیژن در آسانسور ایجاد شده کاملا اشتباه است و چنین موردی در ساختار آسانسورهای امروزی امکان ندارد و تنها مشکل ، استرس و نگرانی محبوس شدگان است.

مومنی تاکید کرد: در هنگام نصب آسانسور و یا عملیات ساختمانی برای احداث ساختمان‌های بلند مرتبه نیز بارها شاهد سقوط افراد در داخل چاهک آسانسور و یا گرفتار شدن تعمیرکاران در حین تعمیر و صدمات جانی جبران ناپذیر برای این عزیزان بوده ایم که به همین واسطه از کلیه متولیان امر در این زمینه درخواست می‌کنم با رعایت نکات ایمنی ضمن حفظ سلامتی خود حافظ سلامتی دیگران نیز باشند.

 مومنی در پایان به شهروندان توصیه کرد: با توجه به رعایت نکات ایمنی در سوار شدن و بهره گیری آسانسور و تصحیح نواقص موجود در آسانسورها توسط افراد متخصص ضروری است به محض محبوس شدن پس از اطلاع به مرکز ستاد فرماندهی ۱۲۵ آتش‌نشانی، خونسرد و صبور باشند و تا لحظه اعلام گروه نجات برای خروج از کابین منتظر بمانند تا بواسطه عجله برای خروج دچار آسیب نشوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز