خبرگزاری کار ایران

یونس رنجکش مطرح کرد:

توجه به حقوق شهروندی موجب تقویت مسئولیت پذیری اجتماعی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۲۴۷۸۷

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: توجه به حقوق شهروندی و فرهنگ‌سازی آن در جامعه موجب تقویت حس مسئولیت پذیری اجتماعی افراد می شود .

به گزارش ایلنا از رشت، یونس رنجکش در جلسه کارگروه حقوق شهروندی استان گیلان افزود: اگر جامعه‌ای برخوردار از انسان‌های مسئولیت‌پذیر باشد بهتر و سریع‌تر به توسعه یافتگی و تعالی خود نزدیک می شود .

وی اضافه کرد: رعایت حقوق شهروندی یکدیگر علاوه بر اینکه یک تکلیف اجتماعی است در آموزه‌های دینی نیز به آن تأکید شده است.

به گفته وی هر میزان با رعایت حقوق شهروندی در جامعه بیشتر همراه شویم به همان میزان موجب تولید رضایتمندی و ایجاد آرامش وحس اعتماد در جامعه خواهیم بود.

دبیر کارگروه حقوق شهروندی گیلان افزود:آموزش حقوق شهروندی از مهمترین اولویت هادر برنامه دستگاه های اجرایی باید باشد و در این زمینه همه مدیران و دست اندرکاران امور اجرایی می‌بایست خود در آن پیشگام باشند.

رنجکش افزود: در برنامه‌ریزی‌ها باید خانواده نیز محور آموزش‌قرار گیرند زیرا بهتر می‌تواند این فرهنگ را نهادینه کند.

به گفته وی ، شاید یکی از عوامل تولید نارضایتی در جامعه بویژه در زمینه ارائه خدمات دستگاه های اجرایی به مردم عدم آشنایی متصدیان با شرح وظایف وکارکردهای سازمانی آنان است که در این میان می بایست با بازآموزی وظایف زمینه های رضایتمندی را فراهم کرد.

در این جلسه با تأکید برنهادینه شدن آموزش حقوق شهروندی در جامعه برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارشناسان دستگاه های اجرایی به تصویب رسید و همچنین مقرر شد تا از طرح های پژوهشی و پایان نامه های تحصیلی مقاطع کارشناسی ارشد ودکتری با موضوع حقوق شهروندی نیز حمایت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز