خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان:

جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی گیلان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۴۲۷۵۵۶

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان بیان کرد: بیستمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی گیلان برگزار شد.

 به گزارش ایلنا از رشت، هادی تیزهوش‌تابان با ارائه گزارشی از اجرای صورت جلسه گذشته شورای گفت‌وگو اظهار کرد: موضوع دریافت آب‌بها که آب منطقه‌ای گیلان از کشاورزان اخذ می‌کرد، منتفی شده است.

 محمدعلی نجفی، نیز به حضور سید کاظم سجادی سفیر ایران در ارمنستان در جلسه مذکور اشاره کرد و بیان داشت: گیلان آمادگی لازم برای ارتباطات خارجی را دارد.

استاندار گیلان، اتاق بازرگانی گیلان را در برقراری ارتباط خارجی پیشرو دانست و گفت: اکنون پرچم مقدس ایران در آستراخان روسیه به همت اتاق بازرگانی گیلان به اهتزاز در آمده و سرای تجاری ایرانیان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه حق‌آبه باید از بالادست و پایین‌دست سد سفیدرود گرفته شود،تصریح کرد: به مردم رودبار که نگاه آنها به تولید زیتون است و باران کمتری دارند باید کمک شود ضمن اینکه طرح‌های خوب زیتون‌کاری در این شهرستان در دست تهیه و اقدام است.

نجفی به وضعیت احداث سدهای این استان اشاره کرد و بیان داشت: پیشرفت حدود 43 درصدی سد پلرود کافی نیست و سد شفارود نیز هنوز با مشکل زیست‌محیطی مواجه بوده و تکلیف آن مشخص نشده اما با وجود این موارد 31 درصد پیشرفت دارد و باید موضوع زیست‌محیطی آن تعیین تکلیف شود.

 نجفی با بیان اینکه 11 سد لاستیکی در گیلان در دست ساخت است، یادآور شد: احداث چهار سد لاستیکی اجرایی شده است.

سفیر ایران در ارمنستان نیز در جلسه مذکور با ابراز خرسندی از حضور در گیلان اظهار کرد: نمایندگان ما در شهرهای مختلف حضور دارند و شاهد پیگیری‌های مجدانه در استان‌ها هستیم.

سید کاظم سجادی، عضویت ارمنستان در اوراسیا را فرصتی مغتنم دانست و بیان داشت: همکاری کابینه جدید ارمنستان با اتحادیه اروپا فرصت همکاری را مضاعف می‌کند.

وی از سفر روحانی دی‌ماه سال جاری به ارمنستان خبر داد و گفت: امیدواریم این سفر منجر به انعقاد تفاهمنامه همکاری شود.

وی با اشاره به اینکه از ایران به صورت هفتگی در ماه‌های اخیر 28 پرواز به ارمنستان انجام می‌شود، بیان کرد: جای گیلان در این پروازها خالی بوده و سفیر ارمنستان علاقمند به حضور گیلان در این کشور است.

سفیر ایران در ارمنستان، جذب گردشگر در گیلان را مهم خواند و تصریح کرد: باید گردشگری را به گیلان معطوف کنیم و در آینده نزدیک استاندار آرارات کشور ارمنستان با دعوت استاندار گیلان به این استان سفر می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز