خبرگزاری کار ایران

در جشنواره بین‌المللی فیلم تهران انجام شد؛

رونمایی از کتاب دریای دوستی کاسپین

asdasd
کد خبر : ۴۲۸۲۸۶

مراسم رونمایی از کتاب دریای دوستی کاسپین کار مشترک مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت و انجمن سینمای جوان ایران شعبه گیلان برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رشت،  در مراسم رونمایی از کتاب دریای دوستی کاسپین که با حضور فرخنده کیش مدیر انجمن سینمای جوان ایران، صارمی رئیس آژانس عکس ایران، جعفر زاده ایمن آبادی نماینده مردم شریف شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی، ثابت قدم شهردار رشت، رضا رسولی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای‌اسلامی شهر رشت، فاطمه قدیمی مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت، نادر معصومی مدیرعامل انجمن سینمای جوان استان گیلان و جمع کثیری از هنرمندان برگزار شد.

 سید محمد علی ثابت قدم در خصوص محور اصلی این نشست با عنوان شب اسلامی و صلح جهانی اظهار داشت : در خصوص بسیاری از مسائل همه ما به عنوان یک انسان با فطرت انسانی با عمق وجود این صحبت ها را قبول داریم اما مهم این است که چقدر می‌توانیم به این صحبت ها عمل کنیم.

شهردار رشت در ادامه افزود: فاصله بین صحبت های درست و اعمال درست ما را به اینجا رسانده است که سال ها در زمینه های مختلف شاهد تعارضات، بد اخلاقی ها، نزاع، پرخاش و جنگ هستیم.

وی تصریح کرد: شاید همه اینها از یک تفاوت سلیقه یا تفاوت منافع فردی ایجاد شود و از فرد به خانواده، از خانواده به یک جامعه، از جامعه به یک یا چند کشور منتقل شود.

ثابت قدم در خصوص رفع این مشکلات اظهار داشت: باید به صورت فرادا، به دلیل فطرت های پاک اولیه انسانی که خداوند متعال انسان را با آنها خلق کرده است، زمینه های  رفع این مشکلات فراهم شود..

وی خاطر نشان کرد: اگر از ارتباط اسلام با صلح صحبت می کنیم و این موضوع را به عرصه هنر می کشانیم؛ یک ریشه مبنایی و ایدئولوژیک دارد که برگرفته از فطرت پاک انسانی است.

ثابت قدم در پایان متذکر شد: قطعا اگر هرکدام از ما بداخلاقی ها را در درون خودمان حل کنیم اتفاقات خیلی منفی در جوامع و ملل رخ نمی دهد. متاسفانه اگر از مبحث جنگ فقط تعبیر به خونریزی بین ملل نکنیم امروزه مواجه با این موضوع هستیم در برخی جوامع در یک محدوده کوچک جغرافیایی مثل یک محله و شهر هم جنگ هایی در حال رخ دادن است.

وی خاطر نشان کرد : از همین رو انتشار پیام صلح با استفاده از ابزارهای هنری و فرهنگی همانند کتاب دریای دوستی که امسال سومین سال انتشار آن است در بعد بین المللی می‌تواند این امر را به خوبی انتشار دهد.

در ادامه این برنامه غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی جنگ را نه تنها بد ، بلکه نفرت انگیز دانست و گفت: کسانی که در جنگ آسیب می بینند تا روزی که زنده هستند مشکلات را به دوش می کشند.

نماینده مردم رشت در مجلس‌شورای اسلامی با اعلام اینکه از خادمین خانواده‌های‌رزمندگان و ایثارگران و شهدا بوده و هستم گفت: هنوز خانواده هایی به دلیل همان جنگ، مشکلات زیادی دارند و هنوز محال است در بیمارستان ها مجروحان دوران جنگ را نبینیم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: شرایط موجود وظایف ما را سنگین تر می کند. ما معتقدیم دین اسلام می‌تواند صلح و آرامش را، که دنیا به آن نیازمند است، در جهان برقرار کند. 

وی با اشاره به جشنواره دریای دوستی کاسپین که با ۵ کشور همسایه برگزار می شود اظهار داشت: می توانیم با کشورهای همسایه اتفاقی تاریخی را رقم بزنیم.

 در بخش دیگری از این مراسم سید حیدر جلوخان، مدیر شبکه تلویزیونی کربلا، بر ضرورت فعالیت های فرهنگی در برقراری صلح جهانی تاکید کرد و گفت: ماموریت مهمی که بر دوش اهالی رسانه و سینما وجود دارد این است که به دنیا نشان دهند آنچه به عنوان صلح یاد می شود همان دین اسلام است و آنچه امروز به عنوان جنایت های تروریستی اتفاق می افتد ربطی به اسلام ناب محمدی ندارد.

مدیر شبکه تلویزیونی کربلا با تاکید بر رسیدن به یک وحدت کلمه گفت: سینما صنعتی پویا است و آوازه سینما گران ما به گوش جهانیان رسیده است. سینما مناسب ترین راه برای رساندن پیام صلح به دنیا است.

وی خاطر نشان کرد: باید به یک ماشین رسانه ای قوی تبدیل شویم همانطور که دشمن از این ابزار در مقابل ما استفاده می کند. در مجموعه شبکه های کربلا تلاش کردیم از تمام تکنیک های رسانه ای در راستای ارسال پیام صلح و دوستی استفاده کنیم و آن را به سینما هم انتقال دهیم.

فرید فرخنده کیش ، دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران و مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران نیز از اسلام به عنوان دین مهربانی ها یاد کرد و گفت: اسلام ، دوستی را ترویج می‌کند و بر حفظ حرمت همسایه تاکید دارد.

فرخنده کیش تاکید کرد: امروز بیش از هر زمانی جهان به صلح و دوستی نیازمند است.

رئیس آژانس عکس ایران گفت : خوشبختانه مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت با نگاه حمایت معنوی در این حوزه ورود کرده است . 

وی انتشار سومین کتاب دریای دوستی کاسپین را گامی موثر در توسعه روابط بین‌الملل با نگاه ترویج هنری در کشور های حاشیه دریای خزر خواند .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز