خبرگزاری کار ایران

بازیگر گیلانی تئاتر و تلویزیون مطرح کرد:

استفاده از عنوان همایش به جای جشنواره در نخستین سوگواره صحنه

asdasd
کد خبر : ۴۲۹۶۸۸

بازیگر گیلانی تئاتر و تلویزیون گفت: پیشنهاد می‌کنم به جای استفاده از عنوان جشنواره برای سوگواره صحنه از عنوان همایش سوگواره صحنه استفاده شود زیرا عنوان جشنواره برای شادی و سرور بوده و این سوگواره در راستای عاشورا است.

به گزارش ایلنا از رشت، رضا میرمعنوی امروز در نخستین سوگواره صحنه اظهار کرد: همواره به این موضوع فکر می‌کردم که چرا با توجه به قدمت تئاتر در گیلان هیچ جشنواره دائمی در این بخش وجود ندارد در صورتی که این استان می‌تواند پایگاه تئاتر کشور شود.

بازیگر گیلانی تئاتر و تلویزیون ادامه داد: با نگاهی به حضور پرشور جوانان در برنامه‌های روز عاشورا و همایش‌های عاشورایی به این تصمیم رسیده‌ایم که بتوانیم این سوگواره را برگزار کنیم، زیرا موضوع مذکور در راستای عاشورا است و به همین منظور از عنوان جشنواره روی آن خودداری کردیم.

میرمعنوی افزود: جشنواره رضوی، دفاع مقدس جزو جشنواره‌های مهم بوده و بنده نیز بسیار تمایل دارم که گیلان در این جشنواره‌ها ورود مستقل داشته باشد.

وی با بیان اینکه نخستین سوگواره صحنه را طی فراخوانی اعلام کردیم، ادامه داد: تاکنون 16 متن آمده که 12 متن از بین آنها مورد تصویب قرار گرفته است و اکنون هفت اثر از این تعداد قابلیت اجرایی دارد.

میر معنوی وظیفه هر هنرمند را به صحنه کشیدن واقعه عاشورا دانست و تصریح کرد: این سوگواره فرصت مناسبی برای این امر بوده و نویسندگان را برای نوشتن متن فاخر درباره آن دعوت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در مضامین چنین نوشته‌هایی اثر دراماتیک کمتر است، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم این سوگواره را به بهترین نحو به سرانجام برسانیم و در سال‌های آینده شاهد نقاط قوت بیشتری در آن باشیم.

بازیگر دیگر تئاتر و تلویزیون نیز در جلسه مذکور تئاتر آلمان را پیشرفته‌ترین تئاتر دنیا دانست و گفت: پیشنهاد می‌کنم به جای استفاده از عنوان جشنواره برای سوگواره صحنه از عنوان همایش سوگواره صحنه استفاده شود زیرا عنوان جشنواره برای شادی و سرور بوده و این سوگواره در راستای عاشورا است.

انوش نصر با بیان اینکه تئاتر اجرای حقیقت است و حقیقتی بالاتر از آیین و مذهب ما نیست، تصریح کرد: تئاتر بال و پر ندارد و اگر رسانه‌ها به این مبحث بپردازند یقیناً نمود بیشتری پیدا می‌کند و موجب برگزاری هر چه باشکوه‌تر شدن آن می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز