خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی گیلان خبر داد:

صدور رایگان کالا به روسیه با پیوستن به پنج کشور اوراسیا در منطقه دریای خزر

asdasd
کد خبر : ۴۲۹۶۹۲

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان گفت: اگر ما به پنج کشور اوراسیا در منطقه دریای خزر بپیوندیم می‌توانیم کالا را با تعرفه رایگان به روسیه صادر کنیم اما تاکنون از این شرایط و امکانات بهره مناسبی نبردیم.

به گزارش ایلنا از رشت، هادی تیزهوش‌تابان امروز در دیدار با سردار محمدرضا میرحیدری فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به اینکه 85 درصد از مواد غذایی روسیه به دلیل شرایط آب و هوایی سرد و یخبندان در این کشور از طریق واردات تامین می‌شود، اظهار کرد: بندر آستراخان روسیه در دریای خزر در فاصله مناسبی با ایران واقع شده و محلی برای صادرات به این کشور محسوب می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان، بخشی از مردم آستراخان روسیه را مسلمان خواند و بیان کرد: جمعیت یک میلیون نفری بندر آستراخان روسیه با همدیگر در کمال آرامش زندگی می‌کنند و این منطقه از امنیت بالایی برخوردار است.

وی به احداث سرای تجاری ایرانیان در بندر آستراخان روسیه اشاره کرد و افزود: ساختمان سرای تجاری مذکور خریداری شده است.

تیزهوش‌تابان با بیان اینکه همان‌قدر که روی نام خلیج فارس حساسیت داریم باید به نام دریای کاسپین حساسیت داشته باشیم، تصریح کرد: تمام دنیا دریای مذکور را با نام ایرانی کاسپین می‌شناسند اما ما به دلیل‌های مختلف از این نام استفاده نمی‌کنیم.

وی به وجود پنج کشور اوراسیا در منطقه دریای‌خزر اشاره کرد و گفت: اگر ما به آنها بپیوندیم می‌توانیم کالا را با تعرفه رایگان به روسیه صادر کنیم اما تاکنون از این شرایط و امکانات بهره مناسبی نبردیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن گیلان با اشاره به پروژه راه‌آهن آستارا، خاطرنشان کرد: وجود راه‌آهن برای صادرات کالا به خارج از کشور حائز اهمیت است و احداث ایستگاه و انتقال 45 میلیون تن کالا از طریق ایجاد راه‌آهن آستارا می‌تواند درآمد بالایی برای کشور ایجاد کند.

وی با تأکید براینکه امنیت اجتماعی زمینه‌ساز پیشرفت اقتصادی است، اظهار کرد: پلیس در ایجاد امنیت در جامعه نقش مهمی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز