خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان :

صادرات در بنادر انزلی و آستارا رشد داشته است

asdasd
کد خبر : ۴۲۹۸۴۶

استاندار گیلان بیان کرد: امسال صادرات در بنادر انزلی و آستارا ۴۱ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایلنا از رشت، محمد علی نجفی در مراسم روز ملی صادرات که با حضور رییس اتاق بازرگانی ایران جمع کثیری از صادرکنندگان استان در سالن همایش های بانک ملی استان برگزار شد، اظهار داشت: در اولین جلسه صادر کنندگان نمونه در سه سال گذشته مشکلات و معضلات بسیاری در حوزه صادرات در استان مطرح بود که در این مدت به صورت ویژه مورد بررسی قرار گرفته است. 

استاندار گیلان با اشاره به فشارهای وارده در دوران تحریم افزود: معضلات و فشارهای ناشی از تحریم و احاطه استکبار بر کشورهای منطقه موجب عدم استقبال بخش های خصوصی و سرمایه گذاران خارجی از محصولات ایرانی شده بود.

وی به عدم تشکیل کمیسیون مشترک با آذربایجان طی 9 سال اشاره و خاطرنشان کرد: این روابط طی سالیان متمادی به حداقل رسیده بود اما پس از برجام  فضایی در روابط بین الملل ایران فراهم شده که باید کمال بهره را ببریم.

نجفی با بیان اینکه کشور روسیه با بیش از 180 میلیون نفر جمعیت به عمده محصولات کشور ما نیاز داشت افزود: در مدت کوتاه اختلافات میان روسیه و ترکیه متأسفانه به صادرات مواد لبنی و پروتئینی تمایلی نشان داده نمی‌شد که با جلسات مکرر خوشبختانه توانستیم استاندارد و نیز بهداشت مواد غذایی ایران را به اثبات برسانیم.

وی گفت: فضای ایجاد شده در روابط بین الملل فرصت مناسبی را برای رشد بخش‌های خصوصی در اقتصاد کشور به وجود آورده است.

نماینده عالی دولت در گیلان اظهار داشت: امروز همه ما رهنمود رهبر معظم انقلاب در ابتدای سالجاری درخصوص اقتصاد مقاومتی؛اقدام و عمل را برای کشور یک فرصت می‌دانیم.

وی تصریح کرد: در این میان نمایندگان مجلس با همراهی خوبی که با دولت دارند در وضع قوانین کمک شایان توجهی می کنند.

استاندار گیلان به افزایش اختیارات مدیران استانی از سوی دولت اشاره کرد و افزود: در جلسات مشترک دولت و استانداران بسیاری از مسائل و مشکلاتی که با آن مواجه می شویم طرح و رفع می شود.

نجفی با ابراز  اینکه در بخش صنایع دستی در گیلان 135 هزار دلار صادرات داشته‌ایم افزود: امسال در استان گیلان شاهد افزایش 41 درصدی صادرات از طریق بنادر انزلی و آستارا هستیم و رشد مذکور  نشانگر آینده‌ای مطلوب در بخش صادرات گیلان است.

استاندار گیلان افزود: ظرفیت بندرانزلی به  11 میلیون تن خواهد رسید.

وی عمده سرمایه گذاری در بندر کاسپین گیلان  را از طریق بخش خصوصی دانست و گفت: تا پایان امسال 2 پست اسکله این بندر افتتاح می‌شود که در طی برنامه 4 ساله ظرفیت تخلیه و بارگیری از  بندر کاسپین  به 15  میلیون تن می‌رسد.

وی آزاد راه و راه آهن را از زیرساخت های استان در بخش صادرات عنوان کرد و افزود: خوشبختانه طی 1.5 ماه آینده با اتصال راه آهن آستارا-آستارا که جزء انتظارات 50 ساله 2 کشور ایران و جمهوری آذربایجان است توفیق بسیار بزرگی در خصوص صادرات نصیب گیلان می‌شود.

نجفی افزود: با فراهم کردن زیر ساخت های ایجاد شده شاهد رشد اقتصادی در سطح استان و کشور هستیم.

در پایان این مراسم از صادرکنندگان برتر استان با اهدای تندیس قدردانی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز