خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد:

ضرورت ایجاد هسته‌های اقتصادی برون‌مرزی و برنامه‌ریزی برای ارتباط تجاری با کشورهای همسایه

asdasd
کد خبر : ۴۲۹۸۴۹

رئیس اتاق بازرگانی ایران،ایجاد هسته‌های اقتصادی برون‌مرزی و برنامه‌ریزی اتاق بازرگانی ایران برای کشورهای همسایه را مهم دانست و گفت: موضوع مذکور می‌تواند آینده کشور را متفاوت کند.

به گزارش ایلنا از رشت، غلامحسین شافعی در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر گیلان به مناسبت گرامیداشت روز ملی صادرات در سالن بانک ملی این شهر، اتاق بازرگانی گیلان را افتخار اتاق ایران دانست و افزود: گیلان آغازکننده بسیاری از تحولات تاریخی در کشور است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران، صادرات موفق را از طریق تولید قوی عنوان کرد و بیان داشت: مبنای حرکت ما رسیدن به تولید در تمام بخش‌ها است و در این زمینه دارای ظرفیت‌های خدادادی هستیم که باید از آنها به درستی استفاده کنیم.

وی میزان صادرات غیر نفتی کشور را 31 میلیارد دلار در سال 2014 خواند و افزود: سال 2015 میزان صادرات کالای غیر نفتی ایران به 37 میلیارد دلار رسید اما ظرفیت کشور این رقم صادرات نیست.

شافعی با اشاره به اینکه هنوز کالای ما متاع جذابی در بازارهای جهانی نیست، افزود: با وجود تلاش‌های صورت گرفته، تولید ما نتوانست از تولید جهانی پیروی کند اما از مصرف جهانی پیروی کردیم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران بر تولید کالای با تکنولوژی روز و قابل رقابت در بازار جهانی در کشور تأکید کرد و یادآور شد: شرایط اقتصادی گیلان با سیستان و بلوچستان متفاوت است و نمی‌توانیم یک نسخه مشترک اقتصادی برای آن دو بنویسیم بنابراین باید هسته اقتصادی مشترک داشته باشیم.

شافعی با اشاره به علاقمندی سرمایه‌گذاری کشورهای خارجی در ایران، بیان کرد: می‌توان از موقعیت مذکور فضای مناسبی برای بهبود کسب و کار در کشور ایجاد کرد ضمن اینکه با تغییر رویکرد دولت، آینده کشور روشن‌تر از گذشته است.

وی ایجاد هسته‌های اقتصادی برون‌مرزی و برنامه‌ریزی اتاق بازرگانی ایران برای کشورهای همسایه را مهم دانست و گفت: موضوع مذکور می‌تواند آینده کشور را متفاوت کند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران دیپلماسی دولت در بحث هسته‌ای را سبب تغییر رویکرد و دیدگاه جهانی دانست و افزود: با ترافیک قابل توجهی در تردد سرمایه گذاران خارجی مواجه هستیم و فعالان اقتصادی باید از این فرصت استثنایی بهره ببرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز