خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

جراحی عروق گیلان در مسیر مرزهای دانش حرکت می‌کند/نگاهمان پیشگیرانه است

asdasd
کد خبر : ۴۲۹۸۹۹

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان رشته جراحی عروق را مددکار دیگر رشته‌های جراحی دانست و گفت: جراحی عروق گیلان در مسیر مرزهای دانش حرکت می‌کند و در این زمینه پیشرو است.

به گزارش ایلنا از رشت، شاهرخ یوسف‌زاده پیش از ظهر امروز در سمینار دو روزه تازه‌های جراحی عروق و اندووسکولار در گیلان بیان کرد: امروزه بسیاری از مباحث در رشته جراحی عروق از جمله اندوواسکولار به‌عهده جراحان عروق گیلانی است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی گیلان با بیان اینکه رشته جراحی عروق و تروما جایگاه خاصی در بین دیگر رشته‌های جراحی دارد و محدود به یک بخش خاص از بدن نیست، بیان داشت: اگر رشته جراحی عروق گسترش پیدا کند، موجب گسترش همه رشته‌های جراحی می‌شود.

یوسف زاده چابک با اشاره به اینکه پیشرفت در حوزه جراحی معادل با پیشرفت در دیگر حوزه‌هاست، افزود: گیلان افتخار دارد که در زمینه یکی از مهم‌ترین معضلات کشور «تروما» پیشگامی را در بین کشور به خود اختصاص داده است.

وی اذعان داشت: باید بپذیریم که وزارت بهداشت و درمان به تنهایی قادر به حل این معضل نیست و در گام نخست مواجهه با تروما ثبت اطلاعات براساس بانک اطلاعاتی در دستور کار قرار گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار کرد: تروما مانند سیستم گردش خون در بدن اهمیت دارد و باید در زمان مواجهه با تروما اطلاعات کامل داشته باشیم تا بتوانیم عملکرد موثر و مناسب را انجام دهیم.

یوسف زاده چابک رشته جراحی عروق را مددکار دیگر رشته‌های جراحی دانست و گفت: جراحی عروق گیلان در مسیر مرزهای دانش حرکت می‌کند و در این زمینه پیشرو است.

یوسف زاده چابک توجه به بیماری‌های غیرواگیر از جمله دیابت، انواع سرطان‌ها و... را از طرح‌های در حال پیگیری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان عنوان کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان در عین نگاه تخصصی و کارشناسانه، نگاه پیشگیرانه‌ای به این موضوع دارد.

وی گفت:  رشته جراحی عروق با خدمات ویژه‌ای که به بیماران دیابتی ارائه می‌دهد، در برطرف کردن مشکلات آنها نقش مهمی دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز