خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان خبر داد:

احداث ایستگاه قطار در میدان گیل رشت

asdasd
کد خبر : ۴۳۰۳۱۸

استاندار گیلان از ایجاد یکی از زیباترین ایستگاه‌های قطار کشور در میدان گیل که در داخل شهر رشت واقع است خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، محمد علی نجفی در حاشیه بازدید معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه از روند اجرای پروژه راه آهن قزوین-رشت با اشاره به اینکه پس از توقف کوتاه و کندی کار که در روند اجرای این پروژه پیش آمده بود جلسه‌ای در دفتر  نوبخت با حضور مدیران وزارت راه و شهرسازی و شرکت زیرساخت برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه با تحرک جدیدی که پس از دستور رییس جمهور ایجاد شد امروز شاهد فعال تر شدن پیمانکاران هستیم.

وی به حل مشکلات اعتباری این پروژه اشاره و خاطرنشان کرد: با تأمین منابع اعتباری، مشکلات موجود در 8 قطعه ای که پیمانکاران حضور دارند بویژه 2 پلی که امروز بازدید صورت گرفت مرتفع خواهد شد.

نماینده عالی دولت در گیلان اظهار داشت: اگر با جدیت پل ها و تونل ها تا اسفندماه آماده شود پیش بینی ما این است بتوانیم تا پیش از پایان دولت یازدهم این مسیر را راه اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه تأکید ما به پیمانکاران این است که با توجه به تأمین اعتبارات با جدیت نسبت به تکمیل این پروژه اهتمام کنند افزود: آن دسته از پیمانکارانی که در این پروژه فعالیت داشتند می توانند اکنون بخش اعظمی از مطالبات خود را دریافت کنند.

استاندار گیلان به ریل گذاری 80 کیلومتر از مسیر راه آهن قزوین – رشت اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به تولید بخشی از ریل ها توسط کارخانجات داخلی و نیز رفع موانع واردات که بر اثر تحریم ایجاد شده بود در حال حاضر مشکلی در تأمین ریل مورد نیاز برای باقیمانده مسیر این پروژه وجود ندارد.

وی درخصوص جانمایی ایستگاه ها نیز اظهار داشت: 2 ایستگاه مسیر که به علت مشکلات فنی کمی از برنامه زمانبندی عقب بودند در حال حاضر برطرف شده و انشاا... طبق زمان مقرر خواهد رسید.

 نجفی با اشاره به اینکه ایستگاه شهر رشت در 12 کیلومتری مرکز شهر در جیرده پیش بینی شده بود گفت: با دستور  آخوندی وزیر راه و شهرسازی در سفر به گیلان و تأمین منابع مالی توسط نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه، یکی از زیباترین ایستگاه های قطار کشور در رشت در حال طراحی است.

وی افزود: با ایجاد این ایستگاه در رشت مردم با حرکت از تهران در میدان گیل که در داخل شهر رشت واقع است پیاده خواهند شد.

نماینده عالی دولت در گیلان به اهمیت پروژه راه آهن در استان گیلان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: حمل ونقل مسافرین و بار از تهران به رشت و نیز اتصال این پروژه به بندر انزلی و منطقه آزاد از جمله اهمیت های اصلی این پروژه های است.

وی افزود: راه طولانی نستراک که شمال را به جنوب وصل می کند با این پروژه از 45 روز به 20 روز تبدیل می شود و 2 هزار از راه ریلی جهان نیز کاسته می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز