خبرگزاری کار ایران

نیکومنش در گفت و گو با ایلنا مطرح کرد:

ثبت روز رشت و راه‌اندازی سرای محلات/ ثبت موزه هنرهای معاصر و خانه مشروطه در رشت

asdasd
کد خبر : ۴۳۱۵۹۷

نایب رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: در زمان ریاست بنده در کمیسیون فرهنگی روز رشت به ثبت رسید که یکی از روزهای ماندگار در تاریخ رشت بشمار خواهد رفت.

مظفر نیکومنش در گفت  و گو با خبرنگار ایلنا در رشت، در پاسخ به سئوال عملکرد یکساله خود در ریاست کمیسیون فرهنگی این شورا گفت: هر کس نمی‌تواند عملکرد خود را قضاوت کند، بلکه این دیگران هستند که باید درباره او نظر بدهند.

نیکومنش افزود: نظر شهروندان عزیز رشتی بعنوان بهترین قاضی محسوب می‌شود که در همه کارها به جای زبان، زمان قضاوت می کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر افراد بسیاری اظهار نظرهای متفاوتی می‌کنند، اما مرور زمان، کارهای ماندگار را قضاوت می کند.

نیکومنش تصریح کرد: در زمان ریاست بنده در کمیسیون فرهنگی روز رشت به ثبت رسید که یکی از روزهای ماندگار در تاریخ رشت بشمار خواهد رفت.

این عضو موفق شورای اسلامی شهر رشت بیان داشت: ثبت موزه هنرهای معاصر که در گذشته وجود نداشت یکی از اقدامات موثر بوده است که ساختمان مرکزی تاریخی شهر رشت، میدان پیاده راه فرهنگی بعنوان موزه هنرهای معاصر در نظر گرفته شده است.

 وی با بیان اینکه در سطح کشور ۳۷ هنرمند برجسته داریم که از این تعداد بالغ بر ۲۵ نفر آنان اهل گیلان و رشت هستند، افزود:  شهر خلاق رشت دارای مزیت های بسیار فراوانی است.

نیکومنش با بیان اینکه درصدد هستیم تا آثار این هنرمندان در ساختمان فوق در معرض دید مردم قرار گیرد، افزود: این امر علاوه بر درآمدی برای شهرداری، موجبات خوشحالی هنرمندان را نیز فراهم خواهد کرد.

وی افزود: برای بازسازی داخل ساختمان مرکزی شهرداری در بافت پیاده راه فرهنگی سه میلیارد تومان در نظر گرفته شده است تا موزه آماده سازی شود.

نیکومنش با بیان اینکه تصویب خانه مشروطه یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته در زمان حضور بنده بعنوان رئیس کمیسیون فرهنگی بوده است، افزود: چون شهر رشت در استان گیلان در دوران مشروطه نقش بسیار پررنگی داشته، ولی هیچ آثاری از آن در گیلان وجود ندارد. در صورتیکه همه شهرهای دیگر بلا استثناء خانه مشروطه دارند.

نیکومنش با بیان اینکه ساختمان فعلی سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری رشت که در مرکز پیاده راه فرهنگی قرار دارد بعنوان خانه مشروطه راه اندازی خواهد شد، افزود: اولین بیانیه مشروطه از بالکن همین ساختمان قرائت شده و این یکی از مستندات آنجا است.

وی با اشاره به راه اندازی سرای محلات در ۱۲ نقطه مختلف از شهر افزود:  با این اتفاق مردم در مدیریت شهری مشارکت خواهند کرد و مدیریت از بالا به پایین به مدیریت پایین به بالا تغییر ماهیت خواهد یافت.

وی افزود: از محلات، محل به محل و کوچه به کوچه پیشنهادات و مشکلات در سرای محلات مطرح شده و از آنجا به دست مدیران ارشد شهر و مدیریت شهری خواهد رسید تا مواردی که لازم بوده و نیاز شهر است اجرایی شود.

نیکومنش بیان داشت: سرای محلات بهترین و سهل‌ترین مکانی است که مردم به مدیران شهری خود بدون هیچ واسطه ای دسترسی داشته باشند و به مرکز مشاوره مردم و مسئولین تبدیل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز