خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان خبر داد:

میزبانی‌ده‌ها هزار پرنده مهاجر با احیای تالاب بین‌المللی بندرانزلی در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۴۳۴۱۳۶

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از میزبانی ده‌ها هزار پرنده مهاجر با احیای تالاب بین‌المللی انزلی در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، قربانعلی محمدپور امروز در نشست حفاظت محیط‌زیست گیلان با اشاره به وضعیت پناهگاه حیات وحش سلکه تالاب انزلی اظهار کرد: این روزها شاهد فرود پرندگان‌مهاجر به پناهگاه سلکه تالاب انزلی هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان پناهگاه سلکه را به دلیل مهاجرت پرندگان بسیار باهمیت خواند و گفت: این منطقه به دلیل مهاجرت پرندگان در فصول سرد سال به یکی از مناطق مهم اکولوژیک برای زمستان‌گذرانی پرندگان تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه پناهگاه حیات وحش سلکه 360 هکتار وسعت دارد، افزود: این پناهگاه در بخش جنوبی تالاب بین‌المللی انزلی قرار دارد و از سال 54 توسط سازمان حفاظت محیط زیست تحت مدیریت قرار گرفته است.

وی وجود رسوبات رودخانه‌ای در سال‌های اخیر را موجب کاهش شدید عمق تالاب بین‌المللی‌انزلی عنوان کرد و ادامه داد: به همین دلیل منطقه تالابی انزلی در پناهگاه سلکه تبدیل به علفزار و بخشی از آن خشک شده است.

محمدپور با تصریح بر اینکه عزم جدی برای احیای تالاب انزلی با همت دست‌اندرکاران وجود دارد، خاطرنشان کرد: پس از لایروبی منطقه آب وارد زمین‌های تالابی شد و اکنون محیط مناسبی برای فرود پرندگان ایجاد شده است.

وی پناهگاه حیات‌وحش سلکه، سیاه‌کشیم، سرخانکل و چوکام تالاب انزلی را از مجموعه‌های تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست دانست و یادآور شد: اکنون در بخش‌هایی از تالاب انزلی از طریق احداث و لایروبی کانال‌های ارتباطی آبرسانی به بخش‌های خشک شده تالاب انزلی با سرعت پیگیری و اجرا شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان با ابراز امیدواری از احیای تالاب بین‌المللی انزلی و ایجاد زمینه مناسب برای فرود پرندگان مهاجر، متذکر شد: امیدواریم در سال جاری میزبان ده‌ها هزار پرنده مهاجر در تالاب بین‌المللی انزلی باشیم.

وی به کشف 26 قبضه اسلحه توسط یگان حفاظت حفاظت محیط زیست گیلان از متخلفان شکار و صید در حوزه استحفاظی استان اشاره کرد و گفت: با توجه به فصل صید و شکار، ماموران یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان بر اساس وظیفه قانونی و شبانه‌روز تمام مناطق تحت مدیریت را پایش می‌کنند.

به گفته محمدپور در 72 ساعت گذشته 208 رشته ادوات شکار غیرمجاز شامل تور هوایی،تور پرنده‌گیری، سالیک، لاکش و تور زیر آبی، 46 قطعه پرنده از جمله مرغابی، خوتکا، چنگر، سهره و قرقاول و چهار دستگاه قایق پارویی و موتوری از متخلفان کشف و ضبط شده است.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز