خبرگزاری کار ایران

سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت خبر داد:

برگزاری نمایشگاه وقف احسان ماندگار در سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت

asdasd
کد خبر : ۴۳۴۱۸۱

نمایشگاه وقف احسان ماندگار در گالری خانه فرهنگ و هنر سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت با مشارکت سازمان سازمان فرهنگی،اجتماعی ورزشی شهرداری رشت برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رشت، علیرضا قانع درحاشیه برگزاری  نمایشگاه وقف احسان ماندگار با تاکید بر اینکه وقف یک احسان ماندگار است اظهار داشت: در بعد اجتماعی وقف تاثیرات بسیاری دارد و دوستی و خیرخواهی و مردم گرایی را به دنبال دارد.

مدیر عامل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت تاکید کرد: وقف بی‌تفاوتی نسبت به دیگران را از بین می‌برد و در این نمایشگاه مستنداتی در حوزه وقف در بخش‌های عمرانی و فرهنگی گیلان در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفته است.

ولی عادلی مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: در این نمایشگاه دربحث موقوفات سرمایه‌گذاری، بازسازی و پیشرفت ساخت و سازها و نیز در حوزه فرهنگی برنامه هایی که در مناسبت‌های مختلف برگزار شده، مستندسازی شده است.

وی یکی از وظایف مهم سازمان اوقاف و امور خیریه گیلان را ترویج فرهنگ حسنه وقف خواند و افزود: با مدیریت صحیح و سیستم هوشمند که در اوقاف تعیین تکلیف در خصوص اسناد وقف را انجام می‌دهد باعث می‌شود که وقف مانند قبل از انقلاب دستخوش تغییر و تحولات نشود.

عادلی از ثبت ۱۸ مورد وقف در سال ۹۵ خبرداد و تصریح کرد: تعدادی وقف نیز در سال جاری درحال بررسی است و بعد از تایید مستندات در سامانه ثبت می‌شود.

وی افزود: در سال‌های گذشته۷ تا ۸ مورد وقف در گیلان داشته ایم، اما در چند سال اخیر میانگین موقوفات در گیلان به ۵۰ وقف در سال رسیده است و بیشتر وقف ها در سال های اخیر وقف‌های درآمدزا منفعتی است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز