خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی گیلان خبر داد:

انعقاد تفاهمنامه چهارجانبه در خصوص بیماری‌های وراثتی شبکیه در نابینایان و کم بینایان

asdasd
کد خبر : ۴۳۵۲۶۶

مدیرکل بهزیستی گیلان از انعقاد تفاهم نامه همکاری مرکز تحقیقات چشم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، اداره کل بهزیستی گیلان و مرکز تحقیقات چشم دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، محمد رضا پارسیبیان کرد: تفاهمنامه چهار جانبه در خصوص بیماری‌های وراثتی شبکیه در نابینایان و کم بینایان تحت پوشش بهزیستی و ارایه خدمات درمانی مناسب که موجب فراهم آمدن زمینه بررسی علل نابینایی و ارایه خدمات تشخیصی درمانی به منظور بهبود و یا تاخیر در پیشرفت بیماری است.

مدیر کل بهزیستی گیلان تصریح کرد: این تفاهم نامه در راستای اجرای برنامه ملی ثبت بیماران مبتلا به تحلیل رفتگی‌های ارثی شبکیه با هدف راه‌اندازی مرحله نخست این طرح دراستان گیلان بطور سه‌جانبه بین مرکز تحقیقات چشم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران منعقد شد.

وی از اهداف این تفاهمنامه را راه اندازی عملیاتی و شروع اولین مرحله ثبت کشوری بیماریهای وراثتی شبکیه تحت نظارت معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی شناسایی علل نابینایی و کم بینایی در سطح استان گیلان و ارائه خدمات درمانی مناسب عنوان کرد.

محمد رضا پارسی اظهار امیدواری کرد با اجرای درست این پروژه در سطح استان گیلان بتوان آنرا به به عنوان الگویی موفق برای اجرای سراسری ثبت کشوری بیماری‌های وراثتی شبکیه و شناسایی عوامل نابینایی در سطح کشور معرفی کرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز