خبرگزاری کار ایران

با حضور فرماندار بندرانزلی برگزار شد؛

نشست مشترک کارشناسان مرکز خدمات سرمایه‌گذاری گیلان با مسئولان دستگاه‌های اجرایی بندرانزلی

asdasd
کد خبر : ۴۳۹۳۲۹

نشست مشترک‌ مسئولان و کارشناسان مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان گیلان، با مسئولان و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی شهرستان بندرانزلی برگزار شد.

به گزارش ایلنا از بندر انزلی، در این مراسم عبدالصمد صفرنژاد فرماندار شهرستان بندرانزلی، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری نشست مشترک مسئولان و کارشناسان مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان گیلان، با مسئولان و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی شهرستان انزلی و تاکید بر لزوم بسترسازی مناسب جهت جذب سرمایه داخلی و خارجی در سطح شهرستان، توضیحاتی در خصوص موقعیت جغرافیایی شهرستان بندرانزلی ارائه کرد.

فرماندار بندر انزلی به تشریح مزیت‌های شهرستان بندرانزلی جهت سرمایه‌گذاری پرداخت و افزود: بندرانزلی دارای حدود 46 کیلومتر خط ساحلی، بیشترین طرح ساحلی در طول تابستان در سطح استان و فاصله کم خط ترانزیتی با ساحل دریاست. همچنین تالاب انزلی 21 هزار هکتار وسعت دارد که 85 درصد آن مربوط به حوزه شهرستان بندرانزلی است. در بحث ورزش شاید انزلی نادرترین شهرستان کشور باشد. در انزلی حدود 14000 ورزشکار سازمان یافته و 40 هیأت ورزشی وجود دارد. در بخش کشاورزی حدود 5 هزار هکتار زمین زراعی و حدود دو هزار زمین باغی که حدود 4 هزار نفر کشاورز فعال در آن مشغول به کار هستند.  در بخش شیلات همچنین صیادی و پرورش ماهی گرمابی و سردآبی و پرورش ماهی در قفس از ظرفیت های موجود در سطح شهرستان است.

در بخش گردشگری انزلی دارای جاذبه‌های فراوانی‌ست که البته گاهاً موانعی بر سر راه سرمایه‌گذاران وجود دارد که امیدواریم مجموع مسئولین شهرستان آمادگی لازم برای کمک به ما جهت از میان برداشتن موانع و حمایت از سرمایه‌گذاران را داشته باشند. وی همچنین گمرک انزلی را بعنوان مهم‌ترین گمرک حاشیه دریای خزر برشمرد و افزود در نیمه اول سال حدود 6 برابر حجم مبادلات تجاری نسبت به سال گذشته افزایش داشته و 70 درصد این مبادلات از بندرانزلی صورت گرفته است. در بحث شهرک های صنعتی انزلی دارای دو شهرک صنعتی  حسن رود و خمیران است که امیدواریم با توجه به آماده سازی بستر مناسب سرمایه‌گذاری مناسب در آنها صورت پذیرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان در ادامه ضمن طرح موانع موجود بر سر راه سرمایه‌گذاران درخصوص هموارکردن مسیر سرمایه گذاری پیشنهاداتی ارائه کرد.  حمایت و پشتیبانی ادارات ذیربط جهت اخذ مجوزهای‌لازم، هموار کردن مسیر اعطای تسهیلات بانکی به سرمایه‌گذاران، استقرار مشاور سرمایه‌گذاری مطلع و پیگیری مکاتبات سرمایه‌گذاران در ادارات کل استان از جمله پیشنهادات فرماندار شهرستان بندرانزلی بود.

عبدالصمد صفرنژاد همچنین به تعدادی از پروژه‌های در دست بررسی و اقدام اشاره کرد و افزود: دولت تدبیر و امید علیرغم وجود مشکلات فراوان در بحث بودجه توجه خاصی به شهرستان بندرانزلی داشته و در سال گذشته بیش از 2000 میلیارد ریال افتتاح پروژه داشته‌ایم.

وی در پایان ضمن اشاره به پتانسیل بالای منطقه آزاد انزلی اظهار امیدواری کرد که با توجه وجود ظرفیت بالا در شهرستان، دغدغه‌های مردم درخصوص بحث اشتغال و معزل بیکاری با تدبیر مسئولان شهرستانی و مدیران کل هر چه زودتر برطرف شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز