خبرگزاری کار ایران

با حضور رییس کل دادگستری استان گیلان برگزار شد؛

چهارمین نشست کمیته کاهش جمعیت کیفری در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۴۴۰۰۴۰

رییس کل دادگستری استان گیلان گفت: کاهش جمعیت کیفری، تغییر نگرش جامعه به زندان و اصلاح و تربیت زندانیان برای بازگشت به زندگی شرافتمندانه است.

به گزارش ایلنا از رشت، چهارمین نشست کمیته کاهش جمعیت کیفری در سال جاری  به ریاست احمد سیاوش پور ، رئیس کل دادگستری استان برگزار گردید.

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه اهداف دولت و قوه قضائیه در راستای کاهش جمعیت کیفری و گسترش فرهنگ صلح وسازش در جامعه است،اظهار داشت: حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها یکی از مهمترین مطالبات رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) از مسئولان قضایی در سال‌های اخیر بوده است و  در همین راستا ابلاغ بخشنامه ساماندهی جمعیت کیفری زندان ها در سال 13955 از سوی ریاست قوه قضائیه و تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های قانونی موجود، چشم‌انداز جدیدی را برای کاهش تراکم جمعیت زندان‌ها گشوده است.

وی با اشاره به اینکه باید بتوانیم از تمام ظرفیت‌ها برای تعامل مثبت و کارآمد استفاده کنیم، ابراز داشت: کاهش جمعیت کیفری، تغییر نگرش جامعه به زندان و اصلاح و تربیت زندانیان برای بازگشت به زندگی شرافتمندانه است.

این مقامئ قضایی  خاطر نشان کرد: اجرای مجازاتهای جایگزین حبس به معنی مماشات با مجرمین نیست، زیرا سیاستگذاری جدید دستگاه قضایی کشور به سمت ساماندهی کیفی تر مجازات های کیفری سوق پیدا کرده است.

سیاوش پور با یادآوری این مطلب که در جرایم  خفیف که مجرم بدون سابقه کیفری و از روی تغافل و یا جو حاکم مرتکب آن گردیده،  نباید اصرار بر مجازات زندان داشت، بلکه باید با استفاده از ظرفیت های قانونی از آن دسته از مجازات های جایگزین حبس که جنبه تأدیبی و تربیتی دارد استفاده شود ،خاطر نشان کرد: افزایش شمار بازدیدهای قضات از زندان­های استان و آزادی هدفمند زندانیان، برنامه راهبردی دادگستری استان گیلان به منظور ساماندهی به جمعیت کیفری زندان ها می باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز