خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان خبر داد:

تشکیل کارگروه بررسی مسائل منابع طبیعی پروژه های مهم گیلان

asdasd
کد خبر : ۴۴۰۴۳۱

استاندار گیلان گفت: هیچ پروژه جدیدی در گیلان در سه سال گذشته بدون رعایت الزام های قانونی زیست محیطی و منابع طبیعی آغاز نشده است .

به گزارش ایلنا از رشت، در  دیدار 3 ساعته که با حضور معاونین استاندار و رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری و  برخی از مدیران دستگاه أهای اجرایی برگزار شد، محمد علی نجفی گفت: هیچ پروژه جدیدی در گیلان در سه سال گذشته بدون رعایت الزام های قانونی زیست محیطی و منابع طبیعی آغاز نشده است .

نجفی با بیان اینکه بیش از 70 درصد مساحت گیلان شامل عرصه های جنگلی، منابع طبیعی و شالیزراها تشکیل می دهد، گفت : شرایط خاص استان های شمالی تنگناهایی را برای سرعت بخشیدن و یا حتی اجرای پروژه های عمرانی و اشتغالزایی  جدید که از مطالبات مردم و نیازهای ضروری منطقه است ایجاد می کند از این رو لازم است شرایط این استان ها در اعطای مجوزها در نظر گرفته شود.

وی بر ضرورت تشکیل یک کارگروه هر 2 هفته یک بار با حضور معاون جنگل های سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری در استان گیلان تأکید و تصریح کرد: در این کارگروه انتظار داریم در خصوص رفع موانع سرمایه گذاران برای تولید و ایجاد اشتغال تصمیم گیری شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه خود را ملزم به توسعه استان همراه با رعایت قوانین و حفظ جنگل و مسائل محیط زیستی می دانیم گفت : این کارگروه بصورت منظم به منظور تصمیم گیری در خصوص   پروژه های مهم استان که نیاز به اختیارات کشوری دارد در گیلان تشکیل شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تلاشهای انجام شده برای کاهش  مشکلات زیست محیطی مرکز دفن زباله در سراوان گفت : فرایند اعطای مجوز برای ساخت تصفیه خانه لندفیل سروان طولانی شده است و امیدواریم هرچه سریعتر اقدامات لازم انجام پذیرد.

محمدعلی نجفی با اشاره به اینکه سدهای بسیاری در مسیر 8 استان بهره مند از آب سد سفیدرود احداث شده خاطرنشان کرد: گنجایش سد سفیدرود از 2 میلیون و 350 هزار متر مکعب  به یک میلیون  و 150 هزار مترمکعب در حال حاضر رسیده است.

نماینده عالی دولت در گیلان اظهار داشت: برای مقابله با خشکسالی تلاش کردیم  تا کشت محصول 10 تا 15 روز جلوتر انجام بگیرد .

وی به سدهای در حال احداث گیلان نیز اشاره کرد و گفت: سد پلرود پس از 18 سال از روند ساخت پیشرفت 19 درصدی داشت که در حال حاضر به 45 درصد رسیده است.

استاندار گیلان به ساخت سد شفارود با استفاده از فاینانس به رغم اختلاف نظرهای  زیست محیطی موجود اشاره کرد و افزود: در حال حاضر پیشرفت بیش از 30 درصدی در این سد را شاهد هستیم.

وی ساخت سدهای لاستیکی از مصوبات سفر رییس جمهور به گیلان اشاره و اظهار داشت: در صورت اتمام این سدها و نیز 11 سد لاستیکی در حال ساخت بسیاری از مشکلات مناطق پایین دست استان در تأمین آب برطرف می شود.

در این دیدار معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری با قدردانی از تلاش های استاندار گیلان در خصوص حمایت از حفظ اراضی جنگلی و منابع طبیعی استان گفت: دکتر نجفی از مدیران ارزنده کشور هستند که خوشبختانه با همکاری مدیران استانی توانسته اند با وضعیت موجود کشور کارنامه ی خوب و قابل قبولی را ارائه کنند.

 خداکرم جلالی با بیان اینکه در چارچوب قوانین، توقعات و انتظاراتی برای توسعه وجود دارد خاطرنشان کرد: اگر دریا، جنگل و زیبایی های منطقه هایی همچون گیلان را از دست دهیم طراوت کشور از بین خواهد رفت.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه نیازهای توسعه ای و اشتغال نیازمند سیاست های راهبردی و استراتژی خاص برای استان های شمالی است اظهار داشت: برای این منطقه استانداران استان های شمالی به عنوان نمایند عالی دولت و نظام باید ورود کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز