خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

تامین نشدن سرمایه با نرخ سود پایین توسط بانک‌ها از مشکلات پیش‌روی تولید و صنعت است

asdasd
کد خبر : ۴۴۱۴۶۹

عضو هیات مدیره شرکت عایق بسپار نیکان گفت: پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش توسط دولت تدبیر و امید روحیه امیدواری و تحرک‌خوبی را در بین تولید کنندگان ایجاد کرده است.

به گزارش ایلنا از رشت، اگر تولید در داخل کشور انجام شود و مواد اولیه ضروری که در کشور وجود ندارد را وارد کنیم ، مصارف داخل و خارج را تامین می کنیم، رفاه عمومی افزایش می یابد، تعاملات اقتصادی به رونق فضای کسب و کار می انجامد، برندهای ایرانی در داخل و خصوصاً خارج از کشور شناخته می‌شوند، اشتغال افزایش و بیکاری کاهش می یابد. اما باید این نکته توجه شود که وقتی اقتصاد کشور با نظام‌های اقتصاد جهانی ارتباط دارد همواره با این معضل روبرو است که هر اتفاقی در نظام جهانی رخ دهد بر روی اقتصاد کشور نیز تاثیرگذار است.

متاسفانه در حال حاضر این نفت است که تامین کننده نیازهای دولت در بودجه است و دلیل آن وجود شرکت های دولتی و همچنین کارکنان زیاد وابسته به دولت و هزینه های جاری دولت است در صورتی که اگر نفت را در صنایع پایین دستی آن نظیر پتروشیمی ارزش افزوده کنیم چرخ اقتصاد و رونق تولید می چرخد.

بحث مالیات نیز در رونق تولید موثر است اگر به نظام مالیاتی آمریکا نگاه کنیم می بینیم که در آن کشور علاوه بر یک مالیات کلی فدرال به میزان 25 درصد که همه موظف به پرداخت آن هستند در هر ایالت بسته به امکانات و درآمدهای آن نیز مالیاتی پنج تا هشت درصدی از افراد ساکن در آن ایالت دریافت می‌شود و در برخی از ایالت‌ها مانند تگزاس از سرمایه‌گذاران مالیاتی دریافت نمی‌شود تا به عنوان انگیزه‌ای برای تولید به حساب آید.

خوشبختانه در کشور ما نیز معافیت‌های مالیاتی در برخی مناطق ویژه اقتصادی و برای برخی از مشاغل و فعالیت‌های خاص و برخی صنایع نوپا در نظر گرفته می‌شود که این خود مشوق مناسبی برای سرمایه‌گذاری و رونق تولید است.

در همین راستا گفت وگویی مهندس مهدی رحمتی، عضو هیات مدیره شرکت عایق بسپار نیکان انجام دادیم که در زیر می خوانید:

اینجانب مهدی رحمتی عضو هیات مدیره شرکت عایق بسپار نیکان ،تولید کننده عایق های پلی اتیلن حدود 23 سال سابقه در صنعت پلاستیک هستم.

شرکت عایق بسپار نیکان با تولید ورق های پلی اتیلن در جهت ایجاد استخر ذخیره آب که یکی از واجبات حال حاضر کشور به جهت ذخیره و استفاده بهینه از منابع آبی است تحول بزرگی ایجاد کرده است و همچنین در عایق بندی لندفیل دفع زباله و حوضچه های تبخیر صنایع معدنی و نفت و گاز الزامی می باشد.

در سال 1391اقدام به خرید محل اجرای طرح از بخش خصوصی کرد و شروع به ساخت سوله و سایت تولید و خرید ماشین آلات نموده ام که با سرمایه گذاری 000/000/000/110میلیاردی  که اعضای هیئت مدیره از سرمایه شخصی تامین کرده بودند در سال 1394 به بهره برداری  رسید و اکنون 50 نفر در آن مشغول به کار هستند.

وی گفت: پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش توسط دولت تدبیر و امید کمک خوبی بوده است ، که روحیه امیدواری و تحرک خوبی ایجاد کرده است، انشاالله با لطف خداوند این روند بیشتر شود تا چرخ تولید تندتر بچرخد.

مهندس رحتمی افزود: انتظار حمایت و بخشودگی و معافیت مالیات مشمول برای واحد های تولیدی مثل این شرکت که

در شرایط رکود و تحریم ظالمانه به جای سوداگری در تولید به سرمایه گذاری پرداخته است، حداقل امتیازات ممکن را داشته باشد.

این تولید کننده موفق کشور بیان داشت: از اینکه در عرصه اقتصاد مقاومتی  به کشورم خدمت می‌کنم احساس شعف و سربلندی می‌کنم، چون فکر می‌کنم برای کشورم و مردمم مفید بوده ام.

 رحمتی بیان داشت: لطف خداوند و  خانواده و شرکاء و پرسنل فهیم و باشخصیت شرکت در موفقیت این مجموعه دخیل بوده اند.

این عضو هیات مدیره شرکت موفق عایق بسپار نیکان افزود: اقتصاد مقاومتی به اقتصادی گفته می‌شود که دانش محور و تجربه و تخصص محور باشد و ایجاد امنیت و فضای سالم بدون روابط و فقط بر مبنای ضوابط و صلاحیت افراد فعال در حوزه اداره شود که باعث خود کفایی و رشد اقتصادی و تثبیت جایگاه نظام و کشور در  محاسبات جهانی شود.

وی تصریح کرد: اقتصاد زیر زمینی و رانت خواری و سوء استفاده از قوانین افراد سود جو و عدم اطلاع رسانی کافی و حمایت کم و با  بروکراسی زیاد برای فعالین رسمی و نام و نشان دار اقصادی و عدم تامین سرمایه با نرخ سود کم به علت عدم حمایت کافی بانکها از مشکلات پیش روی تولید و صنعت است.

رحمتی بیان داشت: تولید کننده واقعی تمام وقتش صرف تدارکات و تولید و فروش محصولات است و از بخشنامه ها و سیاست های حمایتی بی اطلاع می‌ماند و یا در پیچ و خم تهیه مدارک گاهاً غیر منطقی و دور از دسترس نا امید می شود.اما به خاطر امنیت و ثبات موجود در کشورمان که در منطقه ای نا آرام قرار دارد خدا را شکرگزار هستیم و امیدواریم این مسیر زیر سایه رهبری آگاه و هوشمند تداوم یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز