خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری گیلان خبر داد:

آموزش و افزایش سطح کیفی و کمی امور قضایی از اصول کار در دادگستری های گیلان است

asdasd
کد خبر : ۴۴۱۵۱۵

رئیس‌کل دادگستری‌گیلان گفت: تداوم آموزش‌های لازم در راستای افزایش سطح کیفی و کمی امور قضایی از اصول کار در دادگستری های گیلان است.

به گزارش ایلنا از رشت، نشست شورای برنامه‌ریزی به ریاست احمد سیاوش‌پور رئیس کل دادگستری استان برگزار شد.

احمد سیاوش‌پور در این نشست  با توجه به اهمیت نظارت درون سازمانی ابراز داشت: معاونین قضایی  در بازدیدهایی که هر ماهه از حوزه‌های تحت سرپرستی خود بعمل می‌آورند نظارت بر روند اجرای قوانین ، تکریم ارباب رجوع ، روند سامانه ابلاغ الکترونیک را  با حساسیت بیشتر نسبت به گذشته مد نظر داشته باشند.

رئیس شورای قضایی استان در ادمه  بررسی پرونده به شکل سیستمی را نیز نوعی  نظارت  بر عملکرد حوزه ها ذکر کرد و  از مسئولین قضایی ناظر خواست  تا روند پرونده ها را از نزدیک  جویا شده  و در بازرسی ها نحوه رسیدگی به اوراق قضایی را  بررسی نموده و در صورت کاستی های احتمالی رهنمودهای لازم انجام پذیرد.

وی تداوم آموزش های لازم در راستای افزایش سطح کیفی و کمی امور  قضایی را از اصول کار در دادگستری ها بیان کرد و خاطر نشان نمود: معاونین ناظر در صورت مشاهده مشکلات در  چرخه رسیدگی پرونده ،با اطلاع رسانی خود به افراد متولی،  نوعی آموزش عملی را به اجرا بگذارند.

احمد سیاوش پور  با بیان  اهمیت اجرایی شدن سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی تصریح کرد: در مدت زمان دو ماهه که از این طرح سپری شده است تقریبا نیمی از ابلاغیه ها به صورت الکترونیک  جابجا می‌شوند و این امر سبب کاهش اوراق قضایی زاید و مطالعه سهل تر پرونده و تسلط بیشتر قاضی بر آن می شود.

رئیس کل دادگستری استان در پایان با ابراز خرسندی از  ساماندهی بایگان راکد رشت و سایر شهرستانها استان از زحمات متولیان امر قدردانی کرد.

در این نشست مجید الهیان ، قائم مقام دادگستری کل استان  گیلان ،اخبار و رویدادهای مهم استان را به سمع حاضرین رسانده و پس از ایشان هر کدام از معاونین گزارشی از حوزه های تحت سرپرستی ارائه نمودند و در خاتمه، پس از طرح مسایل مرتبط با دستگاه قضایی استان، تصمیمات لازم اتخاذ و مصوب شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز