خبرگزاری کار ایران

معاون صیانت و پیشگیری بازرسی کل ناجا مطرح کرد:

فضای‌مجازی یک فضای‌حقیقی است/ 45 میلیون از جمعیت ایران روزانه 3 ساعت از اینترنت استفاده می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۴۴۱۹۰۲

معاون صیانت و پیشگیری بازرسی کل ناجا در نشست فضای مجازی فرماندهی انتظامی استان گیلان گفت: 45 میلیون از جمعیت ایران روزانه سه ساعت از اینترنت استفاده می کنند.

به گزارش ایلنا از رشت، حجت الاسلام غلام حیدر حیدری، معاون صیانت و پیشگیری بازرسی کل ناجا در نشست فضای مجازی فرماندهی انتظامی استان گیلان فضای مجازی را یک فضای حقیقی دانست و اظهار کرد: زندگی با شهروندان بسیار در فضای مجازی جریان دارد.

معاون صیانت و پیشگیری بازرسی کل ناجا با تاکید بر اینکه استکبار از این فضا به دنبال افزایش استعمارگری خود است، افزود: برخی از قدرت های جهان به دنبال برده داری نوین از این فضا هستند.

حجت السلام حیدری با تصریح بر اینکه نیروی انتظامی باید فعالیت بیشتری در سطح فضای مجازی داشته باشد، ادامه داد: نیروی انتظامی باید با هدف های مناسب و مدون گام های موثرتری در فضای مجازی بردارد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه 45 میلیون از جمعیت ایران روزانه 3 ساعت از اینترنت استفاده می‌کنند، گفت: تمام دنیا هر روز بروز رسانی می شود که اگر ما خود را با شرایط هماهنگ نکنیم عقب می‌مانیم.

معاون صیانت و پیشگیری بازرسی کل ناجا با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی نباید فقط گزارش محور باشد و برای انجام دستور العمل ها فعالیت کند، اضافه کرد: برنامه ریزی برای فضای مجازی نیازمند تشکیل کارگروه فضای مجازی و مرکز کنترل و فرماندهی برای این حوزه است.

حیدری با اشاره به اینکه امروز فضای مجازی در امنیت اجتماعی نیز تاثیر گذار شده است، اضافه کرد: پلیس باید در مقابل شایعات فضای مجازی حرف برای گفتن داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی می تواند وسیله اطلاع رسانی اقدامات پلیس باشد، ادامه داد: این فضا باید از سوی مرکز کنترل و فرماندهی فضای مجازی پلیس رصد شود.

معاون‌صیانت و پیشگیری بازرسی کل ناجا با تاکید بر اینکه بیشتر رسانه ها به دنبال جریان‌سازی هستند که پلیس نیز نباید از این عرصه عقب بماند، خاطرنشان کرد: پلیس باید در مقابل جریان سازی های معاند نظام و امنیت داخلی و اجتماعی، آن ها را دچار جریان سوزی کند.

وی با بیان اینکه عصر حاضر، عصر انقلاب رسانه و اطلاع رسانی است، متذکرشد: موفقیت در گرو تغییر و نوآوری است.

این مقام انتظامی با تصریح براینکه افرادی که به فضای مجازی وارد می شوند باید مراقب باشند، گفت: امروز همه شهروندان یک شهر، فعال رسانه ای هستند.

وی با یادآوری اینکه فضای مجازی نیاز به دیده بانی دارد، ادامه داد: پلیس در همه حال باید آماده خدمتگذاری به کاربران مجازی و شهروندان باشد.

حجت الاسلام حیدری با تاکید براینکه همه باید سواد رسانه ای خود را افزایش دهیم، ادامه داد: حضور در فضای مجازی نیازمند قدرت تولید محتوا و سرعت انتقال محتوا بوده که موجب کاهش هزینه ها و در دسترس بودن می شود.

وی با بیان اینکه یکی از تجارت های دنیا فروش اطلاعات است، متذکرشد: با فعالیت در فضای مجازی، حوزه گسترده ای تحت فعالیت قرار می گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز