خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان:

شرکت توزیع نیروی برق گیلان دارای 28 هزار کیلومتر شبکه نیرورسانی برق است

asdasd
کد خبر : ۴۴۲۵۹۵

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان اظهار داشت: شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان دارای 28 هزار کیلومتر شبکه نیرو رسانی برق است.

به گزارش ایلنا از رشت، در سمینار ایمنی‌تجهیزات برق در برابر زلزله و بلایای طبیعی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان اظهار داشت: شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان دارای 28 هزار کیلومتر شبکه نیرو رسانی برق است که با توجه به اقلیم این منطقه  سرویس و نگهداری آن امری طاقت فرساست و با توجه به توسعه شهرها و روستاه‌ها و گسترش شبکه‌های توزیع برق در استان، رعایت نکات ایمنی فردی  و تجهیزات امری ضروری است و به همین خاطر می بایست شاخص‌های ایمنی در طراحی، نصب و بهره برداری از شبکه ها به درستی لحاظ شود زیرا عدم رعایت اصول ایمنی علاوه بر خسارات مالی موجب خسارات جانی نیز می شود که گاهی جبران آن غیر ممکن و یا بسیار سخت است.

طالبی خاطرنشان کرد: گاهی می‌توان با انجام یکسری اقدامات ساده از بروز خسارت در زمان بحران پیشگیری کرد؛ بطور مثال انجام شاخه زنی درختان در زمان مناسب و یا استفاده از سیم‌های روکشدار در شبکه های برق می تواند از بروز حوادث در زمان بحران‌ها جلوگیری کند.

وی در خاتمه  بازدید از پست‌ها و اصلاح و ترمیم شبکه‌های توزیع برق را قبل از بروز بحران امری ضروری دانست و تاکید کرد که این امر  می‌بایست بطور مرتب در طول سال صورت گیرد تا در زمان وقوع بحران خسارات ناشی از آن به حداقل ممکن برسد.

کارشناس مدیریت بحران شرکت ضمن بیان عملکرد شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان در هفته کاهش بلایای طبیعی و اقدامات انجام گرفته در این راستا  ابراز داشت:‌ امروز ه در تمام دنیا مسئله بحران امری بسیار مهم و حساس می باشد که در حوزه های مختلف بوقوع می پیوندد و لازم است که به آن توجه ای وافر شود زیرا عدم توجه به آن می تواند موجب خسارات جبران ناپذیری در بخشهای مختلف گردد .

 محمد نژاد افزود: این نوع بلایا بصورت طبیعی توسط خداوند متعال در جهان آفریده شده اند و وجود آنها امری طبیعی و از خصوصیات اقلیمها و مناطق مختلف می باشد که در هر منطقه ای به نوعی ظهور پیدا می کنند و لازم است که ما در جهت مدیریت این نوع از بحرانها با برنامه ریزی مناسب اقدام نماییم تا اثرات و خسارات  ناشی از آن  به  حد اقل ممکن برسد.

عزیزی  مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره کشته شدگان زلزله سالهای 69 و 82  در ایران و تشکر از عملکرد شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان در زمان بحران‌های ایجاد شده در سال‌های گذشته بیان داشت:  شعار امسال روز ملی ایمنی در برابر زلزله و سایر بلایای طبیعی ، شناسایی مخاطرات  و افزایش تاب آوریاست و مدیریت بحران عبارتست از مجموعه فرآیندی که قبل ، بعد و هنگام وقوع بحران انجام می شود تا اثرات بلایای طبیعی را کاهش دهد .بنابراین مدیریت  زمان در هنگام بحرانها بسیار با اهمیت است زیرا شناسایی زمان وقوع یک بحران می تواند کمک شایانی به مقابله با آن کند .

وی با دسته بندی سطوح بحران به محلی، منطقه ای و ملی، شرایط ایجاد هر یک از آنها را تشریح و در پایان نیز درخصوص چرخه مدیریت بحران نکات ارزنده ای را برای حضار بیان کرد.

غلامی معاون سازمان هلال احمر استان گیلان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این همایش درخصوص انواع حوادث و مباحث مربوط به امداد و نجات و کمک های اولیه به فرد حادثه دیده ابراز داشت: برق‌گرفتگی یکی از انواع حوادثی است که عموما در آن سوختگی و شکستگی وجود دارد که در اولین مرحله نجات فرد مصدوم می بایست با یک وسیله عایق جریان برق را از او جدا کرده و سپس پس از حصول اطمینان از قطع برق سطح هوشیاری او را بررسی و درصورت نیاز به احیای قلبی و ریوی پرداخت و پس از انجام اقدامات اولیه  مصدوم را به مراکز درمانی منتقل کرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز