خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل برق منطقه‌ای گیلان خبر داد:

ساخت نیروگاهای ۵۰ مگاواتی برق در گیلان

asdasd
کد خبر : ۴۴۳۲۰۴

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان از آمادگی ساخت نیروگاه‌های مقیاس کوچک با ظرفیت ۵۰ مگاوات توسط سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، عظیم بلبل‌آبادی امروز در جلسه با نمایندگان شرکت‌های سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی با اشاره به احداث نیروگاه‌های مقیاس کوچک با ظرفیت ۵۰ مگاوات در گیلان اظهار کرد: بستر مناسبی به منظور بهره‌مندی از توانمندی مالی سرمایه‌گذاران خارجی در استان فراهم شده است.

وی به پیشنهادهای ارائه شده به منظور ساخت نیروگاه به شرکت‌های سرمایه‌گذار اشاره کرد و افزود: سرمایه‌گذاران از محل ساخت‌گاه پیشنهادی شهرک صنعتی سپیدرود رشت بازدید کردند.

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه تولید انرژی در مرکز مصرف در راستای کاهش هزینه‌های ناشی از احداث خطوط انتقال نیرو از مزایای احداث نیروگاه‌های مقیاس کوچک است، تصریح کرد: نیروگاه‌های مقیاس کوچک دارای حجم کم سرمایه‌گذاری و دوره کوتاه احداث در مقایسه با احداث نیروگاه‌های بزرگ است.

بلبل‌آبادی، افزایش قابلیت اطمینان شبکه به منظور بهبود پروفیل ولتاژ و کاهش تلفات را از ویژگی نیروگاه‌های مقیاس کوچک خواند و بیان کرد: نیروگاه‌های مقیاس کوچک دارای راندمان بالاتری نسبت به نیروگاه‌های بزرگ است.

وی به نقش نیروگاه‌های مقیاس کوچک در حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از تخریب منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: امکان بازیافت حرارت و تولید همزمان برق و حرارت از دیگر ویژگی‌های نیروگاه‌های مقیاس کوچک است.

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان با اشاره به طراحی، نصب و راه‌اندازی ۳۵۰ مگاوات نیروگاه مقیاس کوچک در سطح کشور، خاطرنشان کرد: ۱۵۰ مگاوات نیروگاه در کشور در حال بهره‌برداری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز