خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در اوکراین پیشنهاد داد:

برگزاری نمایشگاه توانمندی های گیلان در کی یف

asdasd
کد خبر : ۴۴۴۹۷۷

سفیر کشورمان در اوکراین در نشست مشترک اقتصاد مقاومتی و شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی, برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی گیلان را در کی یف پیشنهاد داد .

به گزارش ایلنا از رشت، محمد بهشتی منفرد؛ سفیر ایران در اوکراین اظهار کرد: یازده سال از برگزاری کمیسیون مشترک بین دو کشور ایران و اوکراین می‌گذرد و اکنون با رویکرد دولت تدبیر و امید فضای روابط ایران و اوکراین بهبود پیدا کرده است.

سفیر ایران در اوکراین عنوان کرد: اوکراین دومین کشور پهناور اروپایی است که با 46 میلیون جمعیت از قابلیت‌های بالای کشاورزی و صنعت و فناوری برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه اوکراین از 26 درصد از خاک سیاه جهان برخوردار است گفت: در 22 استان این سرزمین کشاورزی بدون نیاز به آبیاری انجام می‌شود و در دو استان دیگر اوکراین از آبیاری قطره‌ای بهره می‌برند و به کشت محصولات باغی و صیفی می پردازند.

وی افزود:  این کشور بهترین مکان برای کشت فراسرزمینی به دلیل بارندگی، خاک سیاه، ماشین آلات به روز و پیشرفته و نیروی کار ارزان است.

بهشتی منفرد با بیان اینکه دانه آفتابگردان، گندم، جو، ذرت و کلزا 5 محصول اول اوکراین هستند افزود: کیفیت آب و هوایی و برخورداری از خاک سیاه این کشور را بی نیاز از کود کشاورزی کرده است.

وی با اشاره به ظرفیت های گیلان در جریان بررسی همکاری های دو کشور در کمیسیون مشترک، گفت: کشت درختان زیتون مقاوم، سرمایه گذاری در صنایع چوب و تبادل تجربه در جهت حفظ، پرورش و تولید انواع ماهیان خاویاری و آزاد از جمله این ظرفیت هاست.

سفیر ایران در اوکراین عنوان کرد: تا به امروز 7 پرواز به اوکراین داریم که امیدواریم به 10 پرواز برسیم و با توجه به رویکرد مثبت اوکراین در افزایش روابط با ایران، در صدد برقراری 2 پرواز دیگر به مقصد تهران و شیراز هستیم و آماده‌ایم تورهای گردشگری به ایران را در این کشور گسترش دهیم.

سفیر ایران در اوکراین با تاکید بر اینکه نیروی کار ارزان در اوکراین موجود است گفت: کشت فرا سرزمینی در اوکراین به‌خاطر وجود خاک سیاه و بارندگی زیاد و امکانات و ماشین آلات پیشرفته کشاورزی  یکی از مهمترین دستاوردهای گسترش ارتباط با اوکراین محسوب می‌شود که باید مورد توجه قرار گیرد.

بهشتی منفرد با بیان اینکه 300 پروژه دولتی در دست واگذاری به بخش خصوصی در کشور اوکراین است گفت: این پروژه‌ها فرصت مناسبی برای بازرگانان و تجار بخش خصوصی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 3 هیات از بانک مرکزی به اوکراین سفر کرده است اعلام کرد: با یادداشت تفاهم‌ها و صحبت‌های صورت گرفته امیدواریم مشکلات بانکی تاجران در صادرات برطرف شود.

سفیر ایران در اوکراین با اشاره به ظرفیت های شهرک صنعتی رشت، عنوان کرد: آمادگی برای بازاریابی محصولات سبحان دارو در اوکراین به شرط دریافت جی.ام.پی وجود دارد. در این راستا برگزاری نمایشگاه توانمندی های گیلان در کی یف می تواند مثمرثمر باشد.

وی درگیری بین دو استان شرقی این کشور را یک بحران فریز شده و تحت کنترل دانست که تاثیری بر روابط ایران و اوکراین ندارد و خاطرنشان کرد: همین مسئله که برای دیگر کشورها تهدید تلقی می شود، می تواند بهترین فرصت برای حضور ایران باشد.

بهشتی منفرد با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی گیلان را در کی یف پیشنهاد می‌کنیم خاطرنشان کرد: خواهرخواندگی بندر اودسا و بندرانزلی از پیشنهادات مفید در عرصه گسترش روابط اوکراین و ایران است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز