خبرگزاری کار ایران

مدیر باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری لاهیجان خبر داد:

آغاز توسعه سرانه فضاهای ورزشی در سطح محلات

asdasd
کد خبر : ۴۴۵۰۰۸

مدیر باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری لاهیجان تصریح کرد: یکی از اهداف اصلی تیم مدیریت شهری لاهیجان ، توسعه سرانه فضاهای ورزشی در سطح محلات شهر است.

به گزارش  ایلنا از لاهیجان، مدیر باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری لاهیجان بیان کرد: در عصر حاضر، گسترش دامنه های استفاده از وسایل جدید مانند آسانسور و پله برقی همچنین، ابزارهای فناوری اطلاعات(کامپیوتر، اینترنت و...)، تغییرسبک زندگی و نحوه اشتغال افراد و نیز گسترش زندگی  آپارتمان نشینی، تحرک شهروندان به شدت کاهش یافته است که در حقیقت کم تحرکی افراد عامل مؤثری برای افزایش بیماریها از قبیل(دیابت، چاقی، ناراحتیهای قلبی و همچنین ازدیاد مرگ و میر) شده است.

وی ادامه داد: به دلیل مشغله بیش از حد شهروندان، نبود فرصت کافی جهت انجام تمام کارهای روزمره و نیز فاصله زیاد بین مراکز خدمات رسانی شهری، وابستگی شهروندان به اتومبیل و سایر وسایل مدرن به شدت افزایش یافته است و فعالیتهای اوقات فراغت نیز به نوعی تنظیم شده که کمترین تحرک و فعالیت بدنی را به همراه دارد. در این راستا نقش مدیریت شهری با طیف وسیعی از وظایف عمرانی و خدماتی در زمینه توسعه فضاهای ورزشی با هدف تأمین فضاهای لازم برای گذراندن اوغات فراغت شهروندان و پرداختن به امر ورزش حائز اهمیت است.

محمدرضا معصومی گفت: اقدامات و فعالیتهای شورای محترم اسلامی شهر و شهرداری، توسعه فضاهای ورزشی و تأمین آن برای رفاه حال شهروندان و گسترش آن در سطح محلات می باشد. این دغدغه مدیریت شهری است که با ایجاد اماکن ورزشی در سطح محلات، توسعه سرانه ورزشی شهر را به بالاترین سطح ممکن برساند.

وی افزود: اگر نگاهی به گذشته داشته باشیم و یا از پیشکسوتان ورزشی سؤال کنیم که چرا در گذشته ورزش لاهیجان خصوصا در رشته های فوتبال، والیبال و دومیدانی و... زبانزد بود، همگی یکی از عوامل آنرا وجود زمینهای بایر در محلات که توسط بچه های همان محل به زمین فوتبال و والیبال تبدیل می شد، می دانند.

وی یاداور شد: زمین ورزشی اُلدوز در محله شعربافان، زمین ورزشی عقاب در آقاسید حسین، زمین ورزشی تازه جاده در محله غریب آباد، زمین ورزشی کوی زمانی، زمین فوتبال محله پمپ بنزین و چندین زمین دیگر نامهایی هستند که فقط خاطراتی از گذشته را در دل بچه های دیروز و بزرگان امروز زنده می کنند.

مدیر باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری گفت: هرچندکه متولی اصلی احداث و نگهداری فضاهای ورزشی به عهده سازمان تربیت بدنی( اداره ورزش و جوانان) است؛ اما براساس بند ۲۱ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها، احداث  ورزشگاه ها و اماکن ورزشی یکی از وظایف شهرداری محسوب می شود. در حقیقت شهرداری لاهیجان و باشگاه شهرداری در زمینه همگانی کردن ورزش و ترغیب شهروندان به ورزش علی الخصوص بانوان، اقدامات بسیار مفیدی را به اجرا گذاشته است.

معصومی افزود: زمین فوتبال واقع در کمربندی لاهیجان جنب CNG به مساحت ۱۰۹۸۲ متر مربع، مجموعه ورزشی چند منظوره شهرداری با فضایی به مساحت ۲۲۳۵۵ متر مربع با امکانات سالن بدنسازی، سالن ورزشی و خانه پینگ پونگ  در رشته های ووشو، الیت کیک بوکسینگ، تکواندو، بدمینتون، پلاتیس، یوگا، بدنسازی، آمادگی جسمانی و ایروبیک، حدود ۹۰۰نفر بیمه شده در قسمت بانوان را داراست که در دو نوبت صبح و عصر، این افراد در این سالن به ورزش می پردازند از آندسته خدماتی است که مدیریت شهری دنبال می کنند.

وی افزود: از دیگر اقدامات مجموعه شهرداری لاهیجان می توان به ساخت خانه کشتی واقع در محله کوی زمانی، احداث چمن مصنوعی، زمین فوتبال و پیست دوچرخه سواری عاقلیه در محله پردسر، احداث پیست دوچرخه سواری و لاین پیاده روی در محله حاجی آباد اشاره نمود.

وی خاطر نشان کرد: تلاش مجموعه شهرداری و همه پرسنل خدوم آن، ارایه شهری زیبا برای شهروندان با تنی سالم و تندرست می باشد که از همه شهروندان عزیز لاهیجانی می خواهم که در این امر یاریگر ما باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز